بارش شدید باران راه پنج روستای شرق گلستان را مسدود کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از مسدود شدن راه پنج روستای شرق استان در پی باران شدید خبر داد.

عادل مصدقی گفت: بارش باران که از بامداد امروز پنجشنبه در منطقه آغاز شده سبب تخریب یک پل موقت در منطقه «اُقچی» کلاله در شرق استان و بسته شده راه پنج روستای این شهرستان شد.

عادل مصدقی افزود: نیرو‌های راهداری کلاله با ماشین آلات بازگشایی از جمله لودر و بیل مکانیکی در نزدیکی پل «اُقچی» مستقر هستند.

او ادامه داد: راهداران منتظر فروکش کردن سیلاب در مسیر پل موقت (کیلومتر ۳۷ کلاله به زیارتگاه خالد نبی) هستند تا عملیات بازگشایی این نقطه ارتباطی با ایجاد مسیر فرعی و برقراری آمد و شد روستاییان «اُقچی» کوچک و بزرگ، «گچی سو» بالا و پایین و «آی تمر» را آغاز کنند.

به گفته وی پل ارتباطی روستا‌های مزبور در سیلاب گذشته دچار تخریب شده بود و راهداری تا ایجاد پل اصلی، مسیری موقت را برای آمد و شد روستاییان منطقه بازگشایی کرده بود.

مصدقی یادآور شد:به علت لغزندگی سطح جاده و وجود مه در محور‌های کوهستانی از جمله «خوش ییلاق» آزادشهر، «توسکستان» گرگان، «دراز نو» کردکوی، و بارش باران در جنگل گلستان، رانندگان حتما با سرعت مطمئنه، تردد داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی برای تداوم بارش باران در استان تا شامگاه امشب، گفت: رانندگان پیش از سفر اطلاعات جریان تردد در مناطق کوهستانی را از طریق تلفن گویای ۱۴۱ دریافت کنند.

او افزود: ۳۵ گروه راهداری این استان با اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان در آماده‌باش قرار گرفته و آماده ارائه خدمات راهداری به رانندگان عبوری در محور‌ها هستند.

استان گلستان دارای پنج هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه ارتباطی است که بیشتر آن در مناطق روستایی قرار دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.