معاون سلامت اجتماعی بهزیستی گفت: پیشگیری، کاهش آسیب، درمان و بازتوانی و صیانت از معتادان بهبودیافته از برنامه‌های حوزه سلامت و پیشگیری سازمان بهزیستی است.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی در نشست با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پیشگیری، کاهش آسیب، درمان و بازتوانی و صیانت از معتادان بهبودیافته از برنامه‌های حوزه سلامت و پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: هم اکنون صیانت و بازتوانی از معتادان در کشور مغفول مانده است.

مهری سادات موسوی افزود: توسعه برنامه‌های اجتماع محور در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها به خصوص اعتیاد در اولویت قرار دارد.

به گفته وی، در زمینه بازتوانی معتادان بهبود یافته باید زمینه توانمندسازی و صیانت از این افراد فراهم شود تا از بازگشت مجدد این افراد به چرخه اعتیاد و مصرف مواد مخدر جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


وی بر حمایت بیشتر از خانواده معتادان با هم‌افزایی سایر نهاد‌ها و تشکل‌ها تاکید کرد و گفت: خانواده معتادان بیشترین افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند که می‌توان با رفع مشکلات این خانواده‌ها و توانمند کردن آن‌ها زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی که گریبان آن‌ها را خواهد گرفت، پیشگیری کرد.

موسوی با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی تک عاملی نیستند و علت‌های مختلف دارند، گفت: رسانه‌ها، آموزش و پروررش، مراکز علمی و پژوهشی باید در این زمینه فعالیت‌های خاص و پیشگیرانه و آموزشی داشته باشند تا بتوان از بروز این آسیب‌ها پیشگری کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی ۱۶۱ خدمت به جامعه هدف ارائه می‌شود، افزود: هم‌اکنون ۷.۵ میلیون نفر در کشور زیر پوشش خدمات این سازمان قرار دارند که این سازمان بالاترین تنوع خدمات و همچنین فعالیت را در سطح کشور دارد.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی به برخی کمبود در این سازمان از جمله نامشخص بودن وضعیت شغلی کارکنان اورژانس اجتماعی، فرسوده بودن ناوگان اورژانس اجتماعی، کم توجهی برخی مدیران به جایگاه اورژانس اجتماعی و همچنین موازی‌کاری و هم‌پوشانی برخی فعالیت‌های این سازمان با سایر سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی هم اکنون یکی از متولیان ساماندهی کودکان کار و خیابانی است، اما در بیشتر حوزه‌ها عمده کار بر عهده سازمان بهزیستی قرارداده شده‌است.

۱۰ برنامه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری آماده شده است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت:هم‌اکنون ۱۰ برنامه در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان تهیه شده است و تا پایان سال سند کاهش آسیب‌های اجتماعی استان نیز تصویب خواهد شد.

شهرام خواجوی افزود: تهیه این سند با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی از ابتدای دولت سیزدهم در دست تدوین است.

وی به محرومیت‌های تاریخی استان در همه بخش‌ها اشاره کرد و گفت: بررسی آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار در استان یک ضرورت است که تا کنون ۱۷کمیته بررسی آسیب‌های اجتماعی فعال شده است.

وی به افزایش آموزش مهارت‌های زندگی به عنوان یک راهکار برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار