اختصاص بیش از ۱۱ هزار از اراضی ملی و دولتی آذربایجان شرقی برای تولید مسکن

 معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از اختصاص ۱۱ هزار و ۳۲۱ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان برای تولید مسکن خبر داد.

آقای قنبری با اشاره به اینکه یکی از الزامات قانون جهش تولید مسکن تامین زمین مورد نیاز است گفت: از زمان ابلاغ این قانون در سال ۱۴۰۰ در ۱۵ شهرستان آذربایجان شرقی اراضی ملی و دولتی در حریم و محدوده شهر‌ها به اداره کل راه و شهرسازی تغییر نمایندگی داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: اراضی جنگلی، بیشه‌های طبیعی و ذخیره گاه‌های جنگلی، نهالستان‌ها و ایستگاه‌های تولید بذر با توجه به اهمیت اکولوژیکی و زیست محیطی آن‌ها از این قانون مستثنا هستند و تغییر نمایندگی داده نمی‌شوند و همچنان تحت حفاظت و مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خواهند ماند.

آقای قنبری گفت: با پیگیری‌های مجدانه و تشکیل مستمر جلسات کارشناسی کارگروه مربوطه در اداره کل منابع طبیعی استان مشکل تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های آذربایجان شرقی برطرف شد و در استان مشکلی از بابت تامین زمین طرح ملی مسکن وجود ندارد.

وی  بیان کرد: بخش دیگری از اراضی موجود در حریم شهر‌های استان نیز در حال طی مراحل قانونی هستند تا برای اجرای قانون جهش تولید مسکن به وزارت راه و شهرسازی تغییر نمایندگی داده شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.