بیش از ۶ هزار کشاورز استان سمنان گندم خود را به دولت فروختند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۶ هزار و چهار کشاورز از استان با فروش گندم خود به دولت از طریق خرید تضمینی در خودکفایی کشور و تامین این محصول راهبردی کمک کردند.

عبدالرحیم تحصیلی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: گندم‌های خرید تضمینی شده از ۶ هزار و چهار کشاورز استان سمنان در قالب ۱۵ هزار و ۳۷۶ محموله به محل‌های نگهداری و ذخیره گندم در این استان منتقل شد.

وی بیان کرد: میزان خرید تضمینی گندم در استان سمنان از زمان آغاز برداشت تا چهاردهم مهر ۷۶ هزار و ۱۵ تن به ارزش ۱۱ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال است که با احتساب اعلام نرخ اصلاحی دولت، اکنون هشت هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال برابر با ۷۶ درصد مطالبه گندم کاران این استان پرداخت شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره پیش‌بینی زمان پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات گندمکاران استان سمنان، تصریح کرد: طبق آخرین گزارش‌ها تمامی مطالبات گندمکاران تا پایان مهرماه تسویه خواهد شد.

تحصیلی اظهار کرد: ۹۹ و یک دهم درصد مطالبات گندمکاران استان سمنان با احتساب قیمت ۱۱۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی خرید تضمینی گندم امسال در مقایسه با سال گذشته در استان، گفت: نگرانی بابت کمبود گندم در استان وجود ندارد و گندم کیفی مورد نیاز استان از طریق واردات گندم از دیگر استان‌ها و خارج از کشور تامین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.