اعلام برنامه‌های هفته فرهنگی ری همزمان با ایام ولادت حضرت عبدالعظیم (ع)

نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  پیش از ظهر امروز در محل دارالتولیه آستان‌مقدس ایشان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام محسن عرفاتی معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم(ع) عنوان کرد: طرحی را در شورای اداری شهرستان ری  پیشنهاد دادیم که هفته فرهنگی ری به روز میلاد حضرت عبدالعظیم (ع) منتهی شود. خدارا شکر همه مدیران شهرستان و امام جمعه محترم استقبال کردند و تصویب شد که هفته فرهنگی شهرستان ری به هفت روز منتهی به میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) اختصاص یابد.

وی افزود: بنابراین از امروز این هفته آغاز می شود. لازم است از طرف تولیت و معاونین و خادمان عزیز این حرم جنایات صهیونیست های سفاک را در شهر غزه محکوم کنیم. اگر حضرت عبدالعظیم الان در قید حیات بودند و ما در خدمتشان بودیم این جنایت بزرگ را محکوم می‌کردند و ما هم از این آموزه پیگیری میکنم و این جنایت تاریخی و نسل کشی را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: سه شنبه مدیران دادگستری بنیاد شهید شهرستان ری ساعت ۱۵تالار شیخ صدوق و همزمان عطر افشانی قبور شهدای مدفون‌حرم داریم.سه شنبه شب  به مناسبت هفته فرهنگی شهر ری  علاوه بر قرائت دعای توسل توسط استاد تراشیون که موسسه تربیت مربی و مباحث آموزش خانواده  دارند با موضوع «خانه ای مثل بهشت» سایه جلساتی را آغاز می‌کنند که تا پایان سال ادامه دارد.

 وی افزود: در ساعت ۹صبح روز چهارشنبه  ۲۶برنامه های ویژه ای را برای نوجوان داریم که معارف اهل بیت را به نسل جدید منتقل کنیم. مدیحه سرایی آقای نوشته ور از جمله برنامه های است که در این جلسه داریم . روز چهارشنبه ظهر میزبان اصناف شهرستان ری خواهیم بود . در این روزتعدادیی  نیروهای  سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) به حرم مطهر مشرف خواهند شد. روز پنجشنبه هئت نوباوگان حسینی ساعت ۱۵ تا ۱۷اجرای برنامه خواهند داشت.  در ساعت ۱۶ تجمع خادمان در میدان اصلی حرم  با حضور عموم مردم  و اهدای گل به کسبه محترم در مسیر تشرف را دارم. در ساعت ۱۷هم‌ مراسم تعویض پرچم گنبد حرم را  به مناسبت شب ولادت خواهیم داشت.

 وی افزود: برنامه شب ولادت در شامگاه پنجشنبه با ملبس شدن طلاب حوزه علمیه شهری ری توسط حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر انجام خواهد شد. علاوه بر مداحی و مولودی خوانی از سخنرانی شیخ محسن کازرونی  عضو مجلس خبرگان بهره‌مند خواهیم شد. در  ساعت۶ صبح جمعه قرائت دعای ندبه توسط حاج مرتضی طاهری  را خواهیم داشت و حجت الاسلام میرباقری هم سخنرانی خواهند داشت. در نماز جمعه هم با عنایت آیت الله شاهچراغی برنامه های ویژه ای خواهیم داشت. در نهایت شامگاه جمعه هم‌ محفل معنوی ذکر فضائل اهل بیت و مدیحه سرایی با حضور مداحان و ذاکران اهل بیت از جمله حاج مهدی رسولی را خواهیم داشت.

 وی تاکید کرد: در همه میادین شهرری در این هفته ایستگاه صلواتی خواهیم داشت.در شب‌های پیش رو به تناوب نورافشانی خواهیم داشت و برنامه های ما به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) محدود نیست و در سطح شهر هم خواهیم داشت.

عرفاتی عنوان کرد:روز شنبه ۲۹مهرماه اختتامیه هفته فرهنگی  فرمانداری شهرستان ری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد و در شامگاه این روز هم محفل غبارروبی ضریح‌ را خواهیم داشت. در نهایت برنامه های هفته فرهنگی ری که با زادروز ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) تلفیق شده  و به نوعی دهه ولایت است  تا  دوشنبه و  همزمان با شب ولادت حضرت امام حسن عسکری به پایان خواهد رسید.

برچسب ها: هفته فرهنگی ، شهر ری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار