مدیر کل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:طرح آبیاری هوشمند در بیش از ۷۰ هکتار از زمین‌های دشت امامزاده مختار بویراحمد اجرا شد.

معتمدی پور از اجرای طرح آبیاری هوشمند در بیش از ۷۰ هکتار از زمین‌های دشت امامزاده مختار بویراحمد به‌ عنوان جدیدترین تکنولوژی آبیاری خبر داد و گفت: آبیاری زیر سطحی و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه آبیاری از دیگر اهداف این سازمان برای بازدهی آبیاری در استان است.
 
مدیر کل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ارتقای بازدهی آبیاری را اصلی‌ترین وظیفه این سازمان دانست و افزود: برای سال ۱۴۰۲ طرحهای متعددی در حوزه آب و خاک اجرا می‌ شود.
 
وی با بیان اینکه با اجرای طرح آبیاری هوشمند ابزار‌های دقیق سنجش در مراتع و زمین های کشاورزی نصب می‌شود ادامه داد: با این روش به طور دقیق مشخص می شود گیاه چه زمانی و به چه مقدار آب نیاز دارد.
 
مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: افزایش امنیت غذایی، کشاورزی علمی در مزارع سراسر استان، آبیاری زیرسطحی و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه آبیاری از دیگر اهداف جدی این سازمان است.
 
وی در ادامه از کشاورزان خواست با بازدید از این طرح‌ها و مشاهده مزایای اجرای آن به توسعه اجرای طرح‌های هوشمند در بخش کشاورزی استان کمک کنند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هم گفت: طرح آبیاری هوشمند با هدف ورود علم به بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری در بیش از ۷۰ هکتار از زمین‌های موقوفه امامزاده مختار اجرا می‌شود.
 
حجه الاسلام نصیرالاسلامی با بیان اینکه این طرح با مشارکت این اداره و شرکت دانش بنیان اجرا می‌شود افزود: تا پیش از این زمین‌ها به صورت دیم کشت می‌شد که حاصل مطلوبی برای کشاورزان نداشت.
 
آقای وفاپور کارشناس هم گفت: طرح آبیاری تحت فشار و هوشمند از سال ۱۳۹۴ در بیش از ۷۰۰ هکتار از زمین‌های استان کلید خورد و تاکنون در بیش از ۴۵۰ هکتار اجرایی شده است.
 
وی افزود: در این مرحله طرح آبیاری هوشمند با شیوه‌های جدیدتر در بیش از ۷۰ هکتار از زمین‌های دشت مختار بویراحمد آغاز شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.