از قتل همسر با بند کفش تا دستگیری کلاهبردار

مهم‌ترین حوادث ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

خفه کردن همسر با بند کفش و ادعای خودکشی/ راز قتل برملا شد 

فرمانده انتظامی کوه‌چنار گفت: خودکشی صحت نداشت و مرد ۴۶ ساله قاتل بود. 

سرهنگ حسینعلی شیروانی فرمانده انتظامی کوه‌چنار بیان کرد: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره خودکشی خانمی ۳۸ ساله از طریق حلق‌آویزی در یکی از محلات این شهرستان، بلافاصله ماموران به محل اعزام شدند.

او افزود: با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت و در بررسی‌های انجام شده در صحنه وقوع جرم، نحوه حلق آویزی و معاینه جسد، ظن پلیس به قتل مقتوله توسط همسرش را تقویت کرد.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار اضافه کرد: در تحقیات به عمل آمده از شوهر متوفی او منکر هرگونه اختلاف و ضرب و شتم همسرش بود و اعلام کرد به دلایل نامعلومی خودکشی کرده است.

سرهنگ شیروانی ادامه داد: همسر متوفی در برابر هوش، تیزبینی و زیرکی کارآگاهان پلیس لب به اعتراف گشود و گفت پس از دعوا و مشاجره همسرم را با بند کفش خفه کردم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه قاتل در بازجویی اولیه انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد، گفت: متهم پس از بازسازی صحنه و تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضایی و سپس روانه زندان شد.

توقیف موتورسیکلت ۸ میلیارد ریالی قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: به منظور اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و با هدف برخورد با موتو سواران متخلف و مزاحم، ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی از تردد یک دستگاه موتورسنگین قاچاق مطلع شدند.

او افزود: ماموران سریعا به محور مواصلاتی لارستان - شیراز اعزام شدند و در یک عملیات ضربتی موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت سنگین غیرمجاز و قاچاق را شناسایی و توقیف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت کشف شده توسط کارشناسان ۸ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: مالک برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ یوسفی اضافه کرد: پیشگیری از جرائم به ویژه برخورد با قاچاق، از اهداف پلیس در اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی است و از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد قاچاق مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ گزارش دهند.

پایان کار کلاهبردار رسیدساز جعلی/ ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری در پرونده متهم

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری جوانی ۳۵ ساله که با ارائه رسید‌های جعلی بانکی از شهروندان شیرازی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: در پی مراجعه خانمی ۵۲ ساله به پلیس فتا و اعلام اینکه پس از ثبت آگهی فروش لپ‌تاپ در یکی از سایت‌های آگهی محور به ارزش ۸۰ میلیون ریال، فردی با من تماس و پس از توافقات اولیه و مراجعه به درِ منزل اقدام به خرید و ارائه یک رسید بانکی کرد که پس از گذشت چندین ساعت متوجه واریز نکردن وجه به حساب خود و جعلی بودن رسید شدم که مراتب جهت رسیدگی در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.

او اضافه کرد: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم با هویت‌های جعلی برای دریافت کالا‌ی درج شده در سایت آگهی محور به درِ منزل شکات مراجعه کرده و با ارائه یک رسید بانکی جعلی که نشانگر مبلغ واریزی از طریق اینترنت به حساب آن‌ها بوده کالا را تحویل گرفته و محل را ترک می‌کرده است.

سرهنگ سلیمانی گفت: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند و با هماهنگی قضایی او را در یکی از محلات شیراز دستگیر کرده و به پلیس فتا انتقال دادند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه تا کنون ۷ شاکی به این پلیس مراجعه کرده اند، ادامه داد: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف و بیان کرد برای اینکه شناسایی نشوم از سیم کارت‌هایی با هویت جعلی استفاده می‌کردم.

او از شهروندان خواست برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها باید سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

این مقام سایبری به هموطنان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir (بخش گزارشات مردمی) و یا با شمار تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران در میان بگذارند.

دستگیری سارقان در اقلید و اعتراف به ۱۱ فقره قتل

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری سارقان محتویات درون خودرو با اعتراف به ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌اله محمدی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات درون خودرو در این شهرستان، تحقیقات برای شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با تحقیقات انجام شده و اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند ۲ نفر سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی اقلید از شهروندان خواست: اتومبیل خود را به لوازم ایمنی ضد سرقت مانند سیستم دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال، سوئیچ مخفی و سایر لوازم بازدارنده از سرقت مجهز و هنگام ترک خودرو از به جای گذاشتن کیف پول، گوشی تلفن همراه، اسناد و مدارک و هرگونه لوازم و اموال با ارزش در داخل آن که باعث تحریک سارقان می‌شود، پرهیز کنند.

دستبند بر دست متهم

کشف تریاک از لاستیک‌های پژو 

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: در بازرسی از لاستیک‌های سواری پژو، ۵۰ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی فرمانده انتظامی نی‌ریز اظهار کرد: به منظور طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی نی‌ریز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۵۰ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در لاستیک‌ها جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با اشاره به اینکه در این خصوص راننده و سرنشین دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف تریاک از منزل خرده فروش

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۳۸ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: در پی گزارشات مردمی مبنی بر فروش مواد مخدر توسط فردی در یکی از محلات بخش جنت‌شهر این شهرستان، ماموران کلانتری بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از خودرو پارک شده در منزل، ۳۸ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی داراب تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

جمع آوری ۵ معتاد زن در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از جمع آوری ۵ معتاد متجاهر زن در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: امروز طرح پاکسازی محلات با اولویت جمع آوری معتادان متجاهر و مزاحم در سطح شهرستان، به مرحله اجرا گذاشته شد.

او ادامه داد: در اجرای این طرح ۵ معتاد متجاهر زن که برای اهالی محل مزاحمت ایجاد می‌کردند جمع‌آوری و با هماهنگی قضایی تحویل کمپ ترک اعتیاد شدند.
فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: همکاری، همراهی و مشارکت آحاد مردم با پلیس باعث ارتقای نظم اجتماعی در جامعه می‌شود.

دستگیری سارق کابل برق با ۹ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری سارق سیم و کابل برق با اعتراف به ۹ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهر کوار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری مرکز قرار گرفت.

او افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی وی را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۹ فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

عاقبت متهم

کامیون حامل سوخت قاچاق در توقیف پلیس سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۹ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فراورده‌های نفتی در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان اظهار کرد: ماموران انتظامی این فرماندهی در جهت طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام مرجع در بازرسی از این کامیون، ۹ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورد‌های نفتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه در این رابطه راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را گزارش دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار