معاون بهبود تولیدات دامی همدان درباره طرح اصلاح نژاد دام سبک گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲ هزار راس از گله‌های گوسفندی متقاضیان با مشارکت دامداران اصلاح نژاد شده‌اند.

علی دولو گفت: این ۷۲ تن بلوک خوراک دام توسط شرکت دانش بنیان تولید و به صورت یارانه‌ای در بین دامداران واجد شرایط توزیع شده است.
او افزود: بیش از ۶۰ درصد از هزینه‌های تولید مربوط به بخش تغذیه دام است، بنابراین باید با استفاده از راهکار‌ها و دستاورد‌های روز دنیا به بهبود مدیریت تغذیه دام کمک کنیم.

این مقام مسئول با بیان این که با بهبود تغذیه، درصد هزینه تولید و قیمت تمام شده محصول کاهش می‌یابد، تصریح کرد: البته تمام این موضوعات وابسته به این است که ما در تنظیم و متوازن کردن جیره‌ها مطابق با استاندارد‌های روز عمل کنیم و استفاده از افزودنی و مکمل‌هایی که به بهبود راندمان تولید، بهبود سلامت دام و ارتقای کمی و کیفی تولید کمک می‌کند را مد نظر قرار دهیم.

دولو گفت: در کنار ارتقای کمی و کیفی تولید، سلامت دام نیز موضوع بسیار مهمی است که با استفاده از روش‌ها و استاندارد‌های روز دنیا باید بتوانیم شرایط لازم برای افزایش راندمان و کیفیت تولید دام در طول دوره اقتصادی اش را فراهم کنیم.

او افزود: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌توان زمینه انتقال موضوعات علمی و تحقیقاتی در زمینه پرورش دام و بهبود مدیریت تغذیه دام همگام با بخش خصوصی و با استفاده از ظرفیت استادان و محققان بین المللی را فراهم کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی استان همدان همچنین درباره طرح اصلاح نژاد دام سبک نیز گفت: به منظور اجرای طرح اصلاح نژاد دام سبک در شش ماهه نخست امسال ۲ هزار راس از گله‌های گوسفندی متقاضیان با مشارکت دامداران اصلاح نژاد شده‌اند.

برچسب ها: دام سبک ، پرورش دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.