مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: بیمارستان شهید قلی‌پور این شهرستان به دستگاه بی‌خطر ساز زباله‌های عفونی جدید تجهیز شد که در ارتقای بهداشت این مرکز درمانی می‌تواند بسیار موثر باشد.

علی حسین‌زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: دستگاه جدید ظرفیت یک هزار لیتر را دارد که از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با هزینه ۱۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

وی افزود: این دستگاه در سایت فعلی بی خطرساز بیمارستان راه اندازی خواهد شد تا فرایند بی خطرسازی پسماند‌های عفونی تولیدی شهرستان از جمله مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی، مطب‌ها، مراکز ارائه خدمات پزشکی شهرستان و پسماند‌های عفونی بیمارستان به نحو مطلوب‌تر انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان با بیان اینکه دستگاه فعلی از لحاظ ظرفیت برای نیازکنونی شهرستان جوابگو نیست، اضافه کرد: دستگاه بی خطرساز پسماند قبلی دارای ظرفیت ۶۰۰ لیتر است و به دلیل عمر بالای ۱۵ سال دچار استهلاک شده و تهیه دستگاه به روز و با ظرفیت بالا برای این موضوع مهم از نیاز‌های اساسی حوزه سلامت شهرستان بود که انجام شد.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان‌های سراسر کشور موظف هستند پسماند‌های عفونی بیمارستانی را با دستگاه بی خطرساز پسماند، بی خطر کرده و پس از تبدیل شدن به پسماند عادی تحویل شهرداری دهند.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان، میزان تولید زباله‌های عفونی شهرستان که شامل مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی، مطب‌ها، مراکز ارائه خدمات پزشکی شهرستان و پسماند‌های عفونی بیمارستان است، روزانه ۵۵۰ کیلوگرم می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.