به دنبال برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی دستورالعمل‌های شاخص‌های عملکردی HSE در مجتمع بندری امام خمینی (ره)، میزان بهبودی شاخص‌های مذکور در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پار سال ارتقاء یافت.

شاهین خیریت رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: شاخص ایمنی عملیات بندری در نیمه نخست سال جاری، از بهبود ۳۶ درصدی در مقایسه با سال قبل برخوردار بود.  

او در تشریح عوامل ارتقاء شاخص‌های HSE عملیات در مجتمع بندری امام خمینی (ره)، تشکیل کارگروه‌های تخصصی HSE با مشارکت کارشناسان HSE بخش خصوصی، برگزاری جلسات ماهیانه حوادث و شبه حوادث، ارزیابی عملکرد HSE تأمین‌کنندگان، تغییر ساعت کاری در فصول گرم سال را از جمله عوامل مؤثر در حصول این موفقیت عنوان کرد.

 رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  همچنین با اشاره به بکارگیری بیش از ١٠٠ نفر نیروی مختصص HSE در شرکت‌های فعال بخش خصوصی در این مجتمع بزرگ بندری، از پیاده‌سازی و اجرای الزامات در فعالیت‌های عملیاتی، فنی و نگهداری، عمرانی و خدماتی مجتمع بندری امام خمینی (ره) خبر داد.

آقای خیریت تشکیل گشت‌های HSE به صورت شبانه‌روزی، شناسایی و کنترل ریسک‌های غیرقابل در انبارها، محوطه‌ها، اسکله‌های بندری، برگزاری منظم کمیته‌های تخصصی HSE به صورت دوره‌ای، بازرسی منظم تعمیر و نگهداری دوره‌ای تجهیزات استراتژیک و غیراستراتژیک (PM)  و نظارت بر صدور مجوز‌های کاری (PTW) را از جمله دیگر اقدامات این اداره کل با هدف پیاده‌سازی و اجرای الزامات HSE در سطح  مجتمع بندری امام خمینی (ره) برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار