معاون حمل ‎ونقل و امور زیربنایی شهردارکرمان از اجرای ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت و ۷۰ هزار مترمربع لکه‌‎گیری معابر در ۶ ماه ابتدای امسال خبر داد.

محمدرضا یحیی زاده در تشریح گزارش اقدامات ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲، به تأمین اعتبار ۸۲ درصدی پروژه‌های شهری به مبلغ ۶۰۰  میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: تمام ۲۴ پروژه عمرانی شهرداری مرکز، تأمین اعتبار شده و در حال اجرا هستند.

او درخصوص زیرسازی و آسفالت معابر شهری با بیان اینکه مجموع آسفالت پیمانکاران تحت نظر شهرداری و سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری، به ۵۰۰  هزار مترمربع رسیده است، افزود: این میزان در ۶ ماه اول امسال، نسبت به ۵ سال گذشته، رکورد خاصی محسوب می‎شود.

معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان این میزان آسفالت را نتیجه تلاش و پیگیری شهردار کرمان برای تأمین قیر موردنیاز سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری ذکر و بیان کرد: در ۶ ماه ابتدای امسال، ۶ هزار و ۴۰۰ تن آسفالت برای لکه ‎گیری معابر شهری اختصاص یافته و حدود ۷۰ هزار مترمربع از معابر، لکه  گیری، اصلاح و بهسازی شده است.

او از پروژه شهدای خلبان به‌عنوان یکی از مهم ‎ترین پروژه‌های معاونت حمل ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان نام برد و از پیشرفت ۵۴ درصدی فاز یک این پروژه خبر داد.

یحیی‌زاده سرعت اجرای تقاطع غیرهمسطح شهدای خلبان را مطلوب ارزیابی کرد و از پیگیری‏‌های شهردار برای برطرف کردن معارض‌های پیشِ ‎رو ازجمله برق و ساختمان محیط‌زیست، خبر داد و گفت: با اجرای فاز یک این پروژه تا پایان امسال، تا حدودی بار ترافیکیِ این منطقه کاهش می‌یابد.

توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی

او از بازسازی ۱۳ دستگاه اتوبوس و اضافه کردن این تعداد اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی،  به‌عنوان اقدامات انجام شده در ۶ ماه ابتدای امسال یاد کرد و افزود: علاوه بر اضافه‌شدن ۲۶ دستگاه اتوبوس جدید، ۴۹ دستگاه ون نیز به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر کرمان اضافه شده است.

یحیی‌زاده به خط‎ کشی معابر شهری، به میزان ۵۰۰ کیلومتر اشاره کرد و از خرید یک دستگاه خط‌کشی آسفالت از یک شرکت آلمانی برای خط‌‎کشی بهینه و ماندگار معابر شهری با سرعت بیشتر خبر داد.

او همچنین با اشاره به خرید فینیشر جدید گفت: با خریداری این دستگاه، سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری کرمان، علاوه بر زیرسازی و آسفالت، روکش آسفالت معابر را نیز در سال آینده انجام خواهد داد.

معاون حمل ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان برگزاری پویش آسفالت را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به کسب نظرات مردم درخصوص پویش آسفالت، برای آسفالت معابر در سال آینده برنامه‎‌ریزی بلند‎مدتی خواهیم کرد.

او افزود: اطلاعات و گزارش ‎های مربوط به معابر موجود در شهر و نظرات مردمی از سوی معاونت حمل ونقل و امور زیربنایی شهرداری در حال پالایش است و در صورتی‏ که معابر پیشنهادی مردم برای آسفالت، معارضی با حفاری نداشته باشد، به‌عنوان برنامه‌های آینده و بلندمدت شهری در نظر گرفته می‌شود.

یک میلیون مترمربع آسفالت طی امسال 

یحیی زاده درخصوص اقدامات در دستور کار در ۶ ماهه دوم امسال به زیرسازی و آسفالت معابر با درنظرگرفتن تغییرات جوی اشاره و بیان کرد: سعی داریم در سال ۱۴۰۲ با ادامه روند افزایشیِ پیشِ ‎رو، متراژ زیرسازی و آسفالت معابر شهر را به یک میلیون مترمربع برسانیم.

او از برنامه ریزی برای اجرای روش‌های جدید روکش آسفالت در سال آینده خبر داد و افزود: بخشی از بزرگراه آیت ‏الله خامنه‌ای را به‌صورت پایلوت روکش آسفالت کردیم که در صورت موفقیت در استفاده از روش جدید، بزرگراه‌های دیگر و معابر شهریِ با متراژ بالا را در سال آینده روکش آسفالت خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان با بیان اینکه در رویکرد و روش جدید روکش آسفالت، مواد مورد استفاده و نحوه اجرای روکش متفاوت خواهد بود، گفت: این روش با توجه به ترافیک شهری از نظر هزینه به صرفه و از لحاظ سرعت و کیفیت، نسبت به روش قبلی مناسبت‌تر است؛ اما پس از بررسی و تست، در سایر معابر اجرا می‌شود.

 او پیاده روسازی در پنج منطقه شهری و ایجاد راهکار‌های مناسب با استفاده از مصالح و مواد مرغوب را از جمله برنامه‌های سال آینده ذکر کرد و از افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی میدان شهید قرنی، در ۶ ماهه دوم امسال خبر داد.

یحیی‌زاده به افتتاح چند پروژه شهری از جمله فاز یک تقاطع غیرهمسطح شهدای خلبان و قطعه صالحین در نیمه دوم امسال اشاره کرد و گفت: روشنایی مسیر آرامستان بهشت کریمان در این محدوده زمانی، افتتاح خواهد شد.

شروع مطالعات فاز دوم خط BRT

او  از شروع مطالعات فاز دوم خط BRT در بخش حمل‌ونقل شهری خبر داد و افزود: این خط، دو مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب را به هم متصل می‎ کند که مطالعات فاز اول در سالیان گذشته انجام شده و مطالعات فاز دوم نیز در دست اقدام است.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان بیان کرد: بهسازی فاز اول بلوار شهید آیت الله شهید صدوقی به‌زودی به پایان می‌رسد و فاز دوم از دوربرگردان قائم‌آباد تا تقاطع غیر‎همسطح حجاج با همکاری پیمانکار شروع خواهد شد.

او درخصوص پروژه‌های در حال افتتاح در جشنواره پروژه‌های شهری به آغاز برق ‎رسانی به پروژه صاروج پارس با مبلغ تقریبی ۶۲ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: شروع روکش آسفالت پنج منطقه شهری، به متراژ ۲۷ هزار مترمربع، رونمایی از دستگاه خط کشی معابر شهری و طرح‎‌های آماده سازی گلزار شهدا در سالگرد شهید سلیمانی، از جمله طرح‌های در حال افتتاح در ششمین جشنواره پروژه ‎های شهری است.

یحیی زاده افزود: برای آماده سازی گلزار شهدا، طرح‌های ترافیکی و پیاده روسازی‌ها به‌منظور سهولت عبور و مرور در حال اجرا است که اجرای میدان مکتب‌المهدی و زیرسازی و آسفالت پارکینگ واقع در موقوفه امام رضا (ع) از آن جمله است.

او مطالعات جامع حمل‌ونقل ترافیک شهر کرمان به مبلغ ۳ میلیارد تومان را  از دیگر برنامه‌های شهرداری برشمرد و گفت: مطالعات این طرح با همکاری سازمان  مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان، دانشگاه شهید مدرس و دانشگاه صنعتی سیرجان در حال انجام است.

معاون حمل ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان با بیان اینکه این طرح، نقشه ‎راه ترافیک شهر کرمان و تعیین کننده اقدامات بعدی درخصوص پروژه‎‌های ترافیکی شهر است، گفت: مشاور، طبق آمارسنجی و تعیین سفر‌های مبدأ و مقصد مردم، مدلی را برای ترافیک شهر ترسیم می‌کند و راهکاری برای بازشدن گره‌های ترافیک شهر ارائه خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
این مقدار آسفات کجا انجام دادی
Iran (Islamic Republic of)
ناصری
۱۰:۰۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
سرآسیاب آسفالتش خیلی خراب شده شما اول میرید جایی که تقریبا خوبه روکش میکنید یک سر بزنید ببینید چه وضعی داره قشر کم درآمدی داره این محل باید هزینه های سنگین برای تعمیر خودرو بدن
آخرین اخبار