فراخوان هجدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز توسط اداره کل فرهنـگ و ارشـاد اسلامی و انجمـن هنر‌های نمایشی اسـتان کردستان منتشر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: جشنواره  تئاتر کُردی سقز با رویکرد توجه به فرهنگ، زبان و ادبیات کوردی، ایجاد بستری مناسب برای تبادل اندیشه‌های خالق و نوگرایانه در بین هنرمندان عرصه نمایش و عامه مردم و بازآفرینی خالقانه حماسه ها، آیین‌ها و رسوم ملی و مذهبی از طریق هنر فاخر نمایش برگزار می‌شود.

علی اصغر دریایی کشف استعداد‌های جوان در عرصه هنر‌های نمایشی، حمایت و ایجاد بستر تولید برای گروه‌های نمایشی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی همراه با ارتقاء بینش فرهنگ جامعه و نگاه هنرمندانه و تحلیلی به مسائل فرهنگی و اجتماعی روز و محیط زیست را از دیگر اهداف و رویکرد‌های این جشنواره اعلام کرد.

وی با بیان اینکه نمایش‌های جشنواره به صورت صحنه‌ای و رقابتی برگزار می‌شود، گفت: حداکثر آثار پذیرفته شده داخلی هشت اثر است و زبان گفتاری نمایش‌ها باید کُردی باشد، ضمن اینکه هر کارگردان فقط با یک اثر نمایشی می‌تواند در جشنواره حضور داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه ترجمـه متـون فارسـی و خارجـی در صورتی کـه منطبـق بـا آییـن و سـنن مناطـق کردنشـین باشـد بدون مانع است، افزود: ارائه مجوز نویسنده با مترجم برای متون خارجی ضروری است، آثاری که این بند را رعایت نکنند مورد ارزیابی و بازبینی قرار نخواهند گرفت، ضمن اینکه آثـار راه یافتـه بـه جشـنواره نبایـد در هیـچ جشـنوارە داخلـی و بخـش رقابتـی شرکت کـرده باشـند.

دریایی در ادامه به شرایط عمومی جشنواره اشاره کرد و گفت: تمام آثار شرکت کننده در جشنواره تا قبل از زمان بازبینی باید تاییدیه اجرای عمومی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده و در پرتابل سایت ایران تئاتر ثبت شود، در غیر این صورت از نمایش‌های شرکت کننده تعهد اجرای عمومی اخذ خواهد شد.

وی ارسـال یـک نسـخه تایـپ شـده متـن بـه زبـان کـوردی و لـوح فـشرده در محیط WORD بـه همراه مجوز کتبی نویسـنده، مترجم یا ناشر، ارسال پنج عدد لوح فشرده از اجرا، چکیده سوابق هنری کارگردان در یک صفحە A ۴ به صورت تایپ شده و لوح فشرده در محیط WORD و ارسال یک قطعه عکس کارگردان و پنج قطعه عکس از اجرای عمومی نمایش بر روی لوح فشرده را از دیگر شرایط عمومی جشنواره اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه کارهـای منتخـب جشـنواره بـرای حضـور در جشـنواره هـای معتبـر کُردی خـارج از کشـور، معرفـی خواهند شـد، اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به همراه متون نمایشی برای بازبینی تا اول بهمن ماه جاری، زمان اعلام نتایج بازبینی ۱۰ بهمن و زمان برگزاری جشنواره ۲۷ بهمن تا اول اسفند جاری است.

وی یادآور شد: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جنشواره به نشانی، کردسـتان - سـقز - بلـوار شـهید بهشـتی - اداره فرهنـگ و ارشـاد اسلامی - دبیرخانـه دائمـی جشـنواره تئاتـر کـوردی سـقز با کدپسـتی ۶۶۸۱۶۱۶۹۷۵ ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.