آقای شمسایی از تلاش برای کنترل آلودگی صنعتی پالایشگاه آبادان با اجرای طرح های علمی زیست محیطی خبر داد.

یوسف شمسائی رئیس واحد پژوهش و فناوری شرکت پالایش نفت آبادان گفت : با توجه به نزدیکی تاسیسات صنعتی پالایشگاه آبادان به محیط شهری همچنین قرار گرفتن این تاسیسات در مجاورت رودخانه بین المللی اروند ، کنترل آلودگی های صنعتی پالایشگاه به یکی از دغدغه های اصلی مدیران و روسای شرکت پالایش نفت آبادان تبدیل شده است.

او از برگزاری نشست هایی با هدف کنترل این آلودگی ها با استفاده از توان علمی دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و بررسی و تبادل نظر پژوهشگران متخصص در این زمینه خبر داد و گفت : نتیجه این نشست ها تصویب و اجرای چند طرح زیست محیطی بود.

آقای شمسایی به تشریح برخی از این پروژه‌ها پرداخت و گفت: پروژه بررسی، شناسایی و به کارگیری روش‌های نوین تثبیت فلزات سنگین در خاک‌های آلوده پالایشگاه آبادان طبق استاندارد‌های ملی و بین المللی که در ۶ مرحله تعریف و با همکاری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در مدت ۱۴ ماه اجرا شد.

او همچنین طرح شناسایی پتانسیل‌های بازیافت آب در فرآیند‌های پالایشگاه آبادان با رویکرد مصرف بهینه و Zero Discharge و تعریف و اجرای آن در سه مرحله طی ۱۵ ماه با همکاری دانشگاه تربیت مدرس را نمونه‌ای دیگر از این طرح‌ها خواند.

این مسئول همچنین از آغاز پروژه طراحی و ساخت پایلوت تصفیه پساب شرکت پالایش نفت آبادان خبر داد و توضیح داد: پروژه طراحی و ساخت پایلوت تصفیه پساب شرکت پالایش نفت آبادان در سه  فاز تعریف و با همکاری شرکت دانش بنیان شاره فراز در مدت ۶ ماه در حال اجرا است.

رئیس واحد پژوهش و فناوری پالایشگاه آبادان از حذف بو از پساب‌های صنعتی به عنوان پروژه چهارم یاد کرد و گفت: پروژه بررسی و ارائه بهینه‌ترین روش حذف بو در واحد‌های پساب شرکت پالایش نفت آبادان که در سه مرحله تعریف و با همکاری شرکت دانش بنیان پارس آب فناوران در مدت ۶ ماه نیز در حال اجرا می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۳:۰۳ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
با سلام
همیشه این سوال باقی میماند که با توجه به فرسودگی پالایشگاهی که در مرکز شهر واقع شده و صدها مشکل زیست محیط در بطن آن قرا دارد چرا با افزایش و توسعه آن موافقت گردید در این راستا باید مدیران و دست اندر کاران بیسواد گذشته را برای پاسخ‌گویی حاضر نمود هر چند فکر و اندیشه مدیران قبل بهتر از این به درک اوصاع وخیم قد نمیدهد در ممانعت با اجرای پروژه هیچ گونه مخالفتی ننمودند و جان انسانها بر ایشان در مرحله آخر و یا به این موصوع بیتفاوت بودن فقط به پاداش و اضافه کاری میاندیشند لذا برای پاسخ باید مدیران گذشته را جمع نمود تا بلکه با این عمل به مناطق دیگر صنعت صربه نزنند و خسارتی بوجود مناورند..
این در حالی است که مکان سنجی و امکان آن در منطقه دیگر بنام پالا یشگاه دوم آبادان همه پیش اجرای پروژه اتمام یافته بود و آماده شروع پروژه تاسیس پالایشگاه دوم است