دفتر رسانه‌ای دولت غزه گزارش داد از آغاز عملیات طوفان الاقصی ۱۶ خبرنگار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره به نقل از دفتر رسانه‌ای دولت غزه گزارش داد از آغاز عملیات طوفان الاقصی ۱۶ خبرنگار فلسطینی به شهادت رسیده اند.عبدالرحمن ابوالعلا در گزارشی با عنوان «کارنامه بلندبالای خفه کردن صدای حقیقت... خبرنگاران در تیررس حملات اسرائیل» در پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره نوشت: رژیم اشغالگر اسرائیل از کشتن خبرنگاران دست بر نمی‌دارد. شهادت ۱۶ خبرنگار و زخمی شدن چند خبرنگار دیگر در طول چند روز کارنامه بلندبالای این رژیم اشغالگر را در کشتار سازمان یافته خبرنگاران نمایان کرد. انجمن فعالان رسانه فلسطین فاش کرد شمار فعالان رسانه که از آغاز عملیات طوفان الاقصی شهید شده اند به ۱۶ نفر رسیده است.

جمعه گذشته عصام عبدالله خبرنگار لبنانی که در خبرگزاری رویترز مشغول به کار بود به شهادت رسید و ۶ خبرنگار دیگر شامل کارمن جوخدار و ایلی براخیا کارمندان شبکه الجزیره، ثائر السودانی و ماهر نازح کارمندان رویترز و کریستینا عاصی و دیلان کولنز کارمندان خبرگزاری فرانسه زخمی شدند.

در همین روز شبکه بی بی سی هم اعلام کرد پلیس خودروی گروه رسانه‌ای این شبکه را در شهر تل آویو نگه داشته و آنان را در حال تهدید با اسلحه بازداشت کرده است. یکی از اعضای گروه رسانه‌ای بی بی سی به نام مهند توتنجی گفت زمانی که در حال تصویربرداری بوده است، گوشی تلفن همراهش را به زمین پرت کرده اند و از گردن او را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

در غزه نیز بنابر اعلام دفتر رسانه‌ای دولت نوار غزه تا به این لحظه ۱۲ خبرنگار به نام‌های حسام مبارک، احمد شهاب، علی نسمان، محمد ابومطر، ابراهیم لافی، محمد جرغون، محمد الصالحی، اسعد شملخ، سعید الطویل، محمد صبح ابورزق، هشام النواجحه و سلام میمه به شهادت رسیده اند.

حملات نظامیان اشغالگر اسرائیلی به رسانه‌ها به کارمندان محدود نمی‌شود بلکه بنابر اعلام انجمن فعالان رسانه فلسطین اسرائیل دفاتر تعدادی از نهاد‌های رسانه‌ای غزه از جمله خبرگزاری شهاب، روزنامه الایام، شرکت خدمات رسانه‌ای «ایونت»، پایگاه خبری الیوم، خبرگزاری معا، خبرگزاری سوا، رادیو القرآن الکریم، رادیو بلدنا و موسسه فضل شناعه را تخریب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۵۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
سکوت در خصوص جنایات آمریکایی ها درست نیست
سکوت در خصوص جنایات صهیونیست‌ها درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۱:۱۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
زنان بی حجاب و دختران بی حجاب در سراسر کشورهای اروپایی و هم آمریکا از مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه دفاع و حمایت می کنند ولی اما متأسانه سران بی ادب کشورهای عربی جنایتکار هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۵۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
کدام حیوان وحشی به نتانیاهو جنایتکار دستور داده است که شبانه روز مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه را بمباران و قتل عام کند.
کدام حیوان وحشی به ارتش کودک کش صهیونیستی جنایتکار دستور داده است که شبانه روز مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه را بمباران و قتل عام کند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۵۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی در نوارغزه توسط صهیونیست ها و مزدورانشان ثابت کرد و نشان داد که در دنیا سازمان ملل وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
کدام رژیم وحشی به پزشکان بیمارستان دستور می‌دهد بیمارانشان را رها کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۲۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
اعزام تفنگداران دریایی آمریکا به سواحل فلسطین اشغالی به خاطر بمباران و قتل عام زنان و کودکان غزه است.
آمریکایی ها جنایتکار و هم کشورهای اروپایی جنایتکار در این مدت 11 روز شریک جرم تجاوزات، جنایات وجشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها جنایتکار در جنگ غزه بودن و هستند.
آخرین اخبار