مادران لرستان صفحه زرینی در دوران دفاع مقدس به ثبت رساندند

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان گفت:مادران و همسران شهدای استان لرستان صفحه زرینی در دوران دفاع مقدس به ثبت رساندند.

 فریبا ولی پور ضمن ابراز همدردی با مادران شهیدپرور غزه و فلسطین، گفت: مادران شهدای غزه و فلسطین سال هاست که نسلی پس از نسل دیگر شاهد شهادت فرزندان خود هستند و برای دفاع از آرمان‌های خود و دفاع از سرزمین عزیز و مقدسشان از این راه کوتاه نیامدند.

رئیس کمیته بانوان کنگره شش هزار ۵۵۵ شهید استان لرستان ضمن گرامی‌داشت یاد مادران شهدا، گفت: بدون تردید در پیدایش و تربیت شش هزار و ۵۵۵ شهید استان لرستان و سرداران بزرگوار این خطه، مادرانی بسیار بزرگ و شیردل که فرزندان عزیز خود را برای فدا شدن در راه آرمان‌های امام تربیت کردند نقش اساسی داشتند و صفحه زرینی را به ثبت رساندند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان ادامه داد: مادران و همسران شهدای استان لرستان به دعوت رهبر پیر و فرزانه انقلاب حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همسران دلاور و فرزندان رشید خود را برای فداکاری و جانفشانی در صحنه‌های مختلف آماده و تشویق کردند و بعد از شهادت هم با صبر و استقامت و پیروی از رهبر زمان خود ترویج‌دهنده اهداف والای آنان بوده و هستند.

وی گفت: ضمن احترام به ۴۷۹ شهید استان لرستان تاکید بر این است که در وجود شش هزار و ۵۵۵ شهید این استان و در وجود سرداران و دلاوران بزرگ این سرزمین زنان و مادران بزرگ لرستانی این سرزمین حرف اول را می‌زنند.

ولی پور به برنامه‌های اجرا شده در کمیته بانوان شهدا اشاره کرد و افزود: کاشت ۴۷۹ نهال مثمر، احداث ۱۱ بوستان به نام بانوان شهیده استان، تالیف و انتشار ۴ عنوان کتاب، تهیه ۲ مستند ۲۴ و ۱۵ قسمتی، برگزاری شب شعر‌های مختلف، برگزاری یادواره شهدای زن و اجرای روایتگری در ۴۷۹ کلاس درس از جمله این برنامه‌ها هستند.

 

برچسب ها: زنان ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.