اهمیت حفظ عزت و شان مددجویان کمیته امداد

استاندار کرمانشاه با قدردانی از خدمات کمیته امداد، گفت : توانمندسازی و حفظ عزت و شان مددجویان باید در این نهاد مد نظر قرار گیرد.

محمدطیب صحرایی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به عملیات غرورآفرین "طوفان الاقصی" گفت : رژیم اسراییل که ضربه بدی از این عملیات خورد، در حال حمله به زنان و کودکان فلسطینی است و این روز‌ها هزاران زن و کودک فلسطینی به شکل ناجوانمردانه به شهادت می‌رسند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از ملت و مردم مظلوم فلسطین گفت: این کشور فرسنگ‌ها با ما فاصله دارد، اما آنچه که ما را به این مردم وصل کرده تکلیفی است که به عنوان یک انسان داریم.

صحرایی گفت: همه ما باید در بحث فلسطین تکلیفمان را با خودمان روشن کنیم و این مسئله بخشی از آزمون انسانیت ما است و باید ببینیم در جنگ حق و باطل کدام سمت ایستاده ایم.

وی با اشاره به خدمات بی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) در طول بیش از چهار دهه فعالیت آن گفت: این نهاد از همان روز‌های نخست فعالیت تا به امروز منشا برکات بسیاری برای کشور و بویژه نیازمندان و محرومان بوده است.

صحرایی کار در کمیته امداد را مقدس برشمرد و تصریح کرد: خدمت به محرومان برکات بی‌نظیر دنیوی و اخروی دارد، به شرط آنکه نگاه خیرخواهانه ما الهی باشد.

وی به تفاوت بنیادین نگاه خیرخواهانه الهی و غیرالهی اشاره و تصریح کرد: در نگاه خیرخواهانه غیرالهی انسان‌ها به هرچه دوست دارند مبادرت می‌کنند و انجام کار‌های خیرخواهانه شان را برای خودشان و دلشان انجام می‌دهند، بنابراین یک روز دوست داشته باشند انجام می‌دهند و روز دیگر دوست نداشته باشند انجام نمی‌دهند و این کار‌های خیرخواهانه ثبات ندارد.

وی افزود: از طرفی در همین نوع نگاه کوچکترین بی حرمتی و بی احترامی از سمت کسی که به او کمک می‌کنند موجب می‌شود این افراد دست از تلاش و کوشش برای کمک به او بردارند، چون انتظار دارند در مقابل این کمک حداقل برخورد بدی با آن‌ها صورت نگیرد.

صحرایی گفت: از طرفی این افراد، چون برای دل خود کار می‌کنند نباید در آن دنیا انتظار پاداش داشته باشند، چون کاری برای رضای خداوند انجام نداده‌اند.

وی افزود:، اما در نگاه خیرخوانه الهی، انسان برای رضای خداوند تلاش می‌کند و با این تلاش روز به روز به خداوند نزدیک‌تر شده و شوق او برای انجام کار‌های خیرخواهانه بیشتر می‌شود و این خیرخواهی استمرار دارد.

وی افزود: از طرفی، چون کار برای رضای خداوند است، اصلا برای افراد مهم نیست فردی که به او کمک می‌کنند چه برخوردی دارد و حتی اگر برخورد بدی ببینند، چون کار را برای خداوند انجام داده اند روی آن‌ها اثرگذاری چندانی ندارد.

صحرایی گفت: این افراد در آن دنیا نیز سعادتمند هستند، چرا که با خداوند معامله کرده اند و پاداش کار‌های خود را از او می‌گیرند.

وی افزود: بنابراین بسیار مهم است که در انجام کار‌های خیرخواهانه حتما نگاه خود را الهی کرده و کار را برای رضای خدا انجام داده و از او طلب پاداش کنیم.

صحرایی به تشریح چند اولویت کاری در انجام کار‌های خیرخواهانه مانند فعالیت‌های کمیته امداد پرداخت و افزود: یکی از این اولویت‌های مهم حفظ عزت و شان افرادی است که به آن‌ها کمک می‌شود و همه باید بدانیم که محرومان جامعه، ولی نعمتان ما هستند و باید با حفظ عزت به آن‌ها کمک شود.

استاندار کرمانشاه توانمندسازی را اولویت دیگر کمیته امداد عنوان و تصریح کرد: کمک کردن صرف موجب رخوت و سستی در جامعه می‌شود و باید بتوانیم با این کمک‌ها افراد را توانمند و خودکفا کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.