در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فرصت تدریس در دانشگاه برای دانشجویان/ دانشگاه آزاد به دنبال حذف همکاری‌های حق التدریس

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد گفت: از حدود ۳۳ هزار متقاضی حائز شرایط، بیش از ۱۳ هزار نفر جهت دوره کارورزی انتخاب شده‌اند.

طرح دستیاری از برنامه‌های نسبتا جدید دانشگاه آزاد است که براساس آن، دانشجویان یا فارغ التحصیلان دوره تحصیلات تکمیلی پس از ثبت نام و گذراندن دوره‌های آموزشی، به تدریس در کلاس‌های درس مشغول می‌شوند. به منظور آشنایی بیشتر با این طرح، چالش‌ها و جزئیات آن، گفت‌وگویی با حامد حسن پور، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

طرح دستیاری چه زمانی و با چه هدفی آغاز شد؟

برنامه ریزی طرح دستیاری آموزشی، پس از دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، آقای دکتر طهرانچی در این مورد، در دیدار نوروزی مدیران دانشگاه با ایشان در ابتدای فروردین ۱۴۰۲ آغاز شد. اجرای طرح، از خرداد ۱۴۰۲ با توسعه سامانه لازم و اعلام فراخوان آغاز شد و دانشجویان دکتری انتخاب شده توسط مدیران گروه، پس از بررسی‌­ها و تاییدات لازم، از مهر ۱۴۰۲ تحت عنوان کارورز سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

او ادامه داد: این طرح با هدف شناسایی، تربیت و توان‌افزایی مدرس دانشگاهی، همزمان با دوره تحصیل دانشجویان دکتری طراحی شده است. این تربیتِ مدرسان، با هدایت نظام دانشگاهی و انتقال دانش مدرسی در این دوره به آنان، و همچنین با تاکید به تجربه مدرسی از طریق حضورشان در عرصه تعلیم و تربیت مدرسی انجام می‌شود. به این صورت، جریان تعلیم و تربیت مدنظر دانشگاه، جریانی زنده، پویا و زاینده خواهد بود.

چند نفر در طرح دستیاری مشغول به فعالیت هستند؟

در حال حاضر، از حدود ۳۳ هزار متقاضی حائز شرایط، بیش از ۱۳ هزار نفر انتخاب شدند و با حضور در کلاس‌های درس دوره‌های کاردانی و کارشناسی، دوره کارورزی خود را می‌­گذرانند و البته بخش‌های نظری دوره ویژه مدرسی را می‌­گذرانند. امکان اطلاق عنوان جایگاه استاد به دستیاران آموزشی و اینکه رسما مشغول به کار شده­‌اند، هر دو، مشخص نیست. البته دانشجویان دوره­‌های کاردانی و کارشناسی آن‌ها را در کسوت استاد درس می‌­بینند، اما دستیاران در حال گذراندن دوره کارورزی دوره ویژه مدرسی هستند.

حسن‌پور اشاره کرد: قابل ذکر است که باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه، مجری جریان این طرح است و اتصال حلقه‌­های زنجیره به کارگیری دستیاران را بر عهده دارد و بار اصلی اجرای طرح بر عهده کل همکاران دانشگاه به خصوص معاونان موضوعی دانشگاه، معاونان آموزشی در استان­‌ها و واحد‌های دانشگاهی و مدیران گروه­‌های تخصصی بوده است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد توضیح داد: دستیاری آموزشی، یک سیاست جدی و راهبردی دانشگاه برای تربیت استاد آینده است. از طرفی سیاست دیگر دانشگاه این است که سنت قدیمی استفاده از قالب مدرس حق التدریس را که عملاً شاغل در دانشگاه محسوب نمی‌شود و ارتباط سازمانی با دانشگاه ندارد، با اتصال این افراد شایسته و شاخص به دانشگاه در قالب اساتید وابسته جانشین کند تا هر دو طرف از مزایای این همکاری به صورت رسمی و صحیح استفاده کند. واضح است که شایسته سالاری حکم می­‌کند که در فرآیند جذب استاد وابسته، دقت بیشتری نسبت به انتخاب یک مدرس موقت برای یک درس انجام شود و اگر در روند قبلی همکاری، کاستی­‌هایی وجود داشته است، به آن توجه شود. اما دستیاری آموزشی برای جایگزینی حق التدریس پیشنهاد نشده است و ارتباط دادن این دو موضوع، ظلم به برنامه دستیاری آموزشی است.

او گفت: قابل ذکر است که حدود نیمی از اساتیدی که پیش از این، در قالب حق‌­التدریس مشغول بوده­‌اند، با توجه به شرایطشان، اکنون در قالب‌­های جدید استاد وابسته یا دستیار آموزشی به تدریس مشغول شده‌­اند.

تکلیف حق‌التدریس‌ها چه می‌شود؟

صحیح نیست که افراد توانمند جامعه را به یک قالب خاص همکاری با دانشگاه محدود و دانشگاه را از سیاستگذاری­‌های کلان و پویایی در حوزه تعلیم و تربیت دانشگاهی محروم کنیم. دانشگاه به دنبال حذف مدل همکاری حق التدریس است، نه طرد عزیزانی که در این قالب همکاری داشته‌­اند؛ لذا اصرار به بازگرداندن قالب حق‌­التدریس، کمکی به این افراد نمی­‌کند و بهتر است روش همکاری صحیح را برای استفاده بهینه از این فرهیختگان تبیین کنیم.

او ادامه داد: قطعاً دانشگاه ظرفیت معلومی برای استفاده از مدرسان دارد و یک برنامه جدید، ظرفیت قالب‌های همکاری دیگر را محدود می­‌کند، اما افراد توانمند را محدود نمی­‌کند. متاسفانه، دانشگاه­‌ها بدون اینکه تعهدی برای حمایت شغلی و تامین آینده این متخصصان کشور داشته باشد، در قالب حق التدریس کمبود مدرس خود را جبران می­‌کنند و از سوی دیگر جریان سازی تعلیم و تربیت دانشگاهی را مختل می­‌کنند؛ لذا حذف مفهوم حق‌­التدریس را حرکتی رو به جلو می­بینم.

دانشجویان صلاحیت تدریس در کلاس‌های دانشگاهی را دارند؟

در هر طرحی که ارتباطی با جذب و به‌‎­کارگیری مدرسان دانشگاه برای جوان‌ترین و تاثیرپذیرترین بخش جامعه دانشجویی دارد، این موضوع باید روشن، قابل اجرا به صورت غیرمتمرکز و قابل ارزیابی و صحت‌سنجی داشته باشد. واقعیت این است که این چالش در مورد مدرسان موقت دانشگاه در قالب حق‌­التدریس، بسیار شدید و غیرقابل کنترل است.

او ادامه داد: موضوع صلاحیت تدریس دانشجویان دکتری (و نه تحصیلات تکمیلی) در طرح دستیاری آموزشی، مورد توجه ویژه بوده است. دانشکده­‌ها و مدیران گروه‌های تخصصی در واحد‌های دانشگاهی سابقه افراد را بررسی کرده­‌اند و با آن‌ها مصاحبه داشته­‌اند و عملاً از میان ۳۳ هزار نفر افراد دارای شرایط شکلی اولیه، ۱۳ هزار نفر را انتخاب کرده‌­اند. در این مورد، هم دوره­‌های نظری مدرسی برای دانش­‌افزایی در این حوزه و هم استاد پشتیبان به عنوان راهبر و منتقل کننده این دانش عملی به دستیاران پیش­بینی شده است و با توجه به این­که دستیاران، خود دانشجوی دکتری دانشگاه هستند و ارتباط سازمانی با دانشگاه دارند، مکانیزم‌­های ارزیابی و نظارتی مناسبی هم پیش­بینی شده است. هیچ ­یک از این مکانیزم‌­ها در مدل حق‌­التدریس وجود ندارد و در واقع یکی از دلایل طراحی دستیاری آموزشی، چاره‌­ای برای حل این چالش بوده است.

عمده نتایج طرح دستیاری تاکنون مثبت بوده است یا منفی؟

زود است که در مورد مزایا و فرصت‌هایی صحبت کنیم که دانشگاهیان در این طرح به آن دست یافته‌­اند، یا مخاطرات و تهدید­ها را ارزیابی کنیم. استقبال بی‌­نظیر دانشجویان دکتری از طرح، ایجاد فرصت برابر برای تجربه مدرسی و کشف استعداد­های جوان تدریس در دانشگاه از چشم­‌انداز­های مثبتی است که تاکنون دیده­‌ایم. واقعیت این است که قالب حق‌­التدریس، چالش­‌هایی را به صورت غیرقابل اندازه‌گیری در خود داشت و یک جریان دائمی از ورود و خروج نیرو‌های حق‌التدریس برای تجربه مدرسی در دانشگاه وجود داشت که قابل مدیریت هم نبود.

او گفت: در مجموع طرح بیشتر از انتظار، پاسخ داده است و به نظرم با همتی که در کلیه ارکان دانشگاه، از ستاد و صف دیده می‌­شود، ان شاء الله این تغییر عمیق ساختاری آثار مثبت خود را در جامعه دانشگاهی ایران نشان خواهد داد و ثمرات آن منحصر به دانشگاه آزاد اسلامی نخواهد بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۲:۰۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
دوستان کسی از نتایج هیات علمی وابسته دانشگاه آزاد خبر دارد؟
ما آخر مرداد برای مصاحبه حضوری علمی رفتیم ولی هنوز در سامانه ساجد نوشته در حال بررسی.
کسی دعوت به تدریس بعنوان هیات علمی وابسته شده است؟
خبر دارید چه زمانی تعیین تکلیف نهایی می‌شود؟
Iran (Islamic Republic of)
علی میراحمدیان
۱۲:۳۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
سلام
من هم دقیقا در مرحله "منتظر بررسی نهایی توسط نماینده تام الاختیار سازمان مرکزی" هستم. مصاحبه علمی و عمومی هم با موفقیت که در مرکز استان انجام شد انجام داده ایم. قرار شد مراحل جذب استانی باشد ولی این که چرا مرحله اینقدر طولانی شده مشخص نیست... امیدوارم با 15 سال سابقه تدریس در دانشگاه آزاد بلاخره به نتیجه برسیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
دور از انصاف است این نحوه ی برخورد با افرادی که خالصانه در تمام شرایط با دانشگاه آزاد کنار اومدیم ۱۰ سال سابقه تدریس دارم امثال من خیلی زیاد هستند این همه مصاحبه رفتیم و با این همه سختی ۱۰ سال درس دادیم یهو اومدن مارو کنار گذاشتند با این همه تجربه ای که داشتیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
جلوی این مدیریت ناکارآمد را بگیرید و دانشگاه آزاد را نجات دهید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
خبر مهم : دانشگاه آزاد اسلامی واحد گینه در این کشور راه اندازی شد و داوطلبان ایرانی میتوانند این واحد را انتخاب کنند و سپس با پرداخت هزینه انتقالی به واحدهای داخل کشور انتقالی پیدا کنند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
تخلفات پسران طهرانچی در چلک نوشهر در ساختو ساز غیرقانونی چی شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
رفیق بازی طهرانچی نارضایتی ایجاد کرده است . عملکرد چندسال گذشته نیازمند بازرسی های گسترده در استخدام هیات علمی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
مگه طهرانچی 4 سال پیش ادعا نکرده بود در سال 1402 دانشگاه آزاد را انتخاب و اولویت اول جوانان خواهد کرد !؟ پس چی شد این مدیریت شعاری ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
طهرانچی زیادحرف میزنه و عاشق دیده شدن است و جرات و جسارت نداره در بین دانشجویان وکارکنان و اساتید حاضر بشود و از حرفهای خودش دفاع کنه . در دوران ریاستش یکبار هم پاسخگوی عملکرد ضعیفش نبوده است و متکلم وعده سخنرانی کرده و پیام صادر کرده است و بخشنامه و آیین نامه وتوافق نامه امضا کرده و ساختار دانشگاه ازاد رو با تاسیس های مداوم گسترش داده است .دوران حرف درمانی و شعاردرمانی تمام شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
حقه بازی جدید دانشگاه آزاد برای پول بیشتر....
با این کار هم بچه های کارشناسی ارشد وسوسه میشن دکتری آزاد شرکت کنن تا بشن دستیار آموزشی و بعد هم هئیت علمی دانشگاه بشن هم اینکه دیگه دانشگاه برای حق التدریسی ها هیچ پولی پرداخت نمیکنه ....یک تیر و دونشان
Iran (Islamic Republic of)
کارمند مالی تهران مرکزی
۱۰:۵۵ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
چرا مابه التفاوت معوقات افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت 1402 کارکنان و اساتید را دانشگاه آزاد پرداخت نمیکنند ؟ دزدی در روز روشن در مقابل چشمان نهادهای حکومتی ونظارتی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
ما اومدیم جزو مدعوین برای دانشگاه آزاد تهران شما در امر ثبت نام حضوری کار کردیم بعد از کلی دوندگی بهمون گفتن دانشگاه مجوز نداشته زمانی که ما کار انجام دادیم یک سال گذشته ما بلاتکلیف شدیم. خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
متاسفانه خیلیها ازهمین دانشجویان دکتری فقط مدرک دارند نه سواد علمی وکاربردی ونه حتی گزینش وسابقه آنها خوب بوده فقط صرفا پارتی وآشنایی بافلان نفر وفلان مقام، مگه یه معلم ساده رو ازچند مرحله گزینش رد نمیکنین،نتیجه اش هم اینه اعتراضها آشوبها وبهم ریختگی دانشگاهها و ازقالب نمره ناپلئونی هم نگم براتون فقط یه کم دقبق بشید
Iran (Islamic Republic of)
سرگردان
۲۳:۱۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
با هدف ندادن بیمه به حق‌التدریس ها و تشویق افراد به دکتری دانشگاه آزادبه عنوان اخرین ندرک تحصیلی (که استقبال نمیشود) انجام شد. در حالی که در نهایت هم بیمه را با جریمه باید بدهند و هم دانشجوهای کارشناسی را ناراضی کردنو و باعث کاهش رغبت له این باصطلاح دانشگاه میشود
Iran (Islamic Republic of)
,
۲۰:۲۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
متاسفم طرح بسیار بدی ،اصلا آمادگی تدریس ندارند بعضأ به روخوانی میپردازند اجرای این طرح سبب لطمه به دانشجویان شده ،اصلا با اساتید قبلی قابل مقایسه نیستند .هزاران تاسف برای اجرای این طرح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
دانشجویان کارشناسی این دستیاران آموزشی بیسواد رو در کلاس دست میندازند و مسخره میکنند
Italy
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
سلام من در در طرح دستیار اموزشی شرکت کردم شناسه تدریس هم گرفتم پس چرا دعوت به تدریس نشدم چطور میتونم اطلاع پیدا کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
واقعا خدا برای باعث و بانیش نگذره من ۸ ساله دارم تدریس میکنم و وقت میزارم کاش بجای دانشگاه میرفتم حق التدریس مدرسه میشدم الان استخدام میشدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
سلام. متأسفانه مدیریت دانشگاه با بی احترامی به دوستان حق التدریسی که چندین سال است به حفظ وبقای دانشگاه با کمترین حقوق والبته چند سال است که هیچ حقوقی هم پرداخت نکردند برخورد نمود. واین نشان از بی تدبیری این مدیریت می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۱۳:۵۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
سلام واقعا درحق مااساتید حق التدریس خیانت بزرگی صورت کرفته،بعداز ده سال تدریس بنده وامثال مارو حذف کردن،بنده شخصا حلالشون نمیکنم حق الناس مگه به چی میگن؟؟؟ مااساتیدی که باتجربه و تخصص هستیم حذف می کنند و افرادی که صرفا دانشجوی دکترا دانشگاه آزادهستند رو جایگزین می کنند،پس سابقه و مهارت امثال ما چی میشه؟؟؟؟
خدا ازشون نگذره ، دانشجوی دکترا شدن اون هم در دانشگاه آزاد شاهکارنیست پول میدن مدرک میگیرن،درآخر خدا از حق خودش میگذره اما از حق بنده اش نمیگذره
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۳:۲۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
سلام من ۴سال است که دکتری جامعه شناسی سیاسی دانشگاه آزاد جهرم با معدل ۱۸ گرفتم بیکارم هرواحد دانشگاه آزاد در استان فارس می روم می گویند ما نیرو نمی خواهیم حتی من به همه شان می گویم اگر هم شده ۱ واحد تدریس به من بدهید بدون هیچ پولی اما قبول نمی کنندشمارا به خدا فکری به حال ما تحصیل کرده ها که جوانیمان رادر راه تحصیل گذاشتیم و دست خالی ماندیم بکنید من متولد سال ۶۰ هستم آزمونهای استخدامی هم که اصلا رشته ما نمی خواهد یا مرد یا بومی میخاد ماباید چه کار کنیم استخدامی آموزش و پرورش هم حداکثر سن ۴۰ سال میخاد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
یکی از معایب دانشگاه آزاد در دوره فعلی مدیریت آن اینست که یکنفر تصمیم میگرد و بقیه باید اجرا کنند . تفکر مشارکتی جایی در این دانشگاه ندارد و این دستیاری آموزشی هم یکی از نظرات دیکته شده طهرانچی است که مدیران واحدهای این دانشگاه هم اعتقادی بدان ندارند ولیکن مجبور به اجرا هستند .
Egypt
سارا ملک
۱۹:۳۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
دقیقا همینخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
رفقای طهرانچی در استان تهران ، تعدادی از اساتید با سابقه و هیات علمی با درجه دانشیاری را در تهران مرکزی تعلیق کرده و دوستان سفارشی خود را با سواد اندک جایگزین کرده اند مجلس شورای اسلامی خواب است ؟
Iran (Islamic Republic of)
دکتر سینا . ن
۱۲:۵۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
همه میدانند هدف از طرح دستیاری و استفلده از دانشجویان دکترا جهت تدریس نه جوانگرایی است و نه ادعاهای دیگر مدیران این دانشگاه .
بلکه دلایل زیر را دارد :
1- عدم پرداخت حق الزحمه و تهاتر با شهریه دکترا و در نتیجه کاهش هزینه های تدریس
2- عدم پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به تامین اجتماعی
3- عدم تعهد استخدامی برای دستیاران آموزشی
4- ایجاد انگیزه برای ثبت نام در دوره دکترا دانشگاه آزادجهت داوطلبان با وعده تدریس
5- ایجاد انگیزه در دانشجویان ارشد که با تبت نام در دکترا تدریس هم خواهندکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
عجب زرنگی کرده اند این مدیران دانشگاه آزاد . بعد میگن چرامردم ناراضی میشوند
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۱۲:۱۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
واقعا این خبر جای تاسف داره. دانشگاه آزاد فقط یک بنگاه اقتصادی شده. پول میگیره مدرک میده.
مگه حقوق اساتید حق التدریس چقدر بود که کلا حذف شد؟ به دانشجویان دکتری که تدریس می‌کنند پولی نمیده.
همین الان من چهار ترم از این بنگاه اقتصادی طلب دارم کی رسیدگی میکنه؟
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
با سلام من ۱۰‌سال سابقه تدریس در دانشگاه آزاد داشتم
دکتری تخصصی هستم ۵۲ مقاله دو طرح هادی یک طرح پژوهشی
با این طرح خانه نشین شدم تکلیف من دکتری تخصصی که ۷ سال فارس التحصیل شدم خانه نشین شدم این انصاف نیست
Iran (Islamic Republic of)
هیات علمی دانشگاه آزاد واحد شهریار
۱۱:۲۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
دوستان و همسایگان وخویشاوندان خودشان را خارج از فراخوان و مقررات عضو هیات علمی میکنند مثلا یکی از رفقای خودشان را چند سال رییس دفتر تهران مرکزی کردند و با رشته کارشناسی و ارشد غیرمرتبط و بدون رعایت سن ، او را هیات علمی تهران مرکزی کردند و الان طهرانچی او را رییس واحد شهریار کرده است ! بیعدالتی چقدر ؟ پارتی بازی تا کجا | ادعا و شعا و فریبکاری تا کی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
دانشگاه ازاد ازاد ازادست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
سال گذشته طهرانچی در سخنرانی در مشهد اذعان کرد از مزایای مدیریت در دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاههای دولتی اینست که این دانشگاه قوانین و مقررات ندارد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
مهدی رجبیون فقط سوئ استفاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
این تصمیمتان خیانتی بیش نیست به کسانی که ده سال سابقه در دانشگاه دارند قبل از این سیاستگذاری به قول خودتان علمی تکلیف حق التدریسهارو هم مشخص می‌کردید شما که تا این حد اهل تدبیرید البته به زعم خودتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
عجب
United States of America
رضا
۰۰:۰۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
دانشگاه آزاد با حذف اساتید حق التدریس دارای سابقه ده سال خیانت به دانشجویان و این اساتید نموده است سالهاست با کمترین ساعت کار از حق التدریسی ها بهره برداری کردند حالا گفتند به سلامت انتظار است وزیر علوم جلو این خیانت را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۲۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
لطفا توانمندی بسیاری از دانشجویان دکترای مورد تدریس در واحد تهران مرکز به ویژه دانشکده مدیریت ارزیابی شود. بسیاری خودشان معرف هستند که اصلا نمی دانند که چه تدریس می کنند و فقط برای تکمیل رزومه تدریس می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
دانشگاه آزاد اینقدر شهریه میگیره؟
بدون استاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
دانشگاه آزاد فقط متخصص بازی با کلمات است دستیاران آموزشی در حقیقت نیروی حق التدریس هستند با این تفاوت که کسانی که 20 سال با دانشگاه همکاری داشتند بدون محاسبه سنوات، بیمه کنار گذاشته شدند و افرادی بی تجربه جایگزین شده اند فقط امیدواریم در پشت صحنه رانت و لابی درکار نباشد تا افراد خاصی وارد شوند!
Iran (Islamic Republic of)
۳۴۳۴
۱۳:۵۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
کار اشتباهیه
باعث سقوط دانشگاه ازاد از لحاظ کیفیت آموزش میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
دانشگاه آزاد قشم یک دونه استاد نداره.
سالی شصت تا دانشجوی پزشکی میگیره و
۴۰ میلیون شهریه
حالا دو قرون حق التدریس هم میخاد نده
واقعا افتضاح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
بنده فارغ التحصیل دانشگاه آزاد و یکی از دانشجویان ممتاز بودم که در یکی از واحدهای دانشگاه به صورت حق التدریس همکاری داشتم ولی به راحتی و بدون پرداخت حق الزحمه ترم های پیش با من خداحافظی کردند. من که دانشجوی دانشگاه خودتون بودم پس من چی. چون دیگه شهریه پرداخت نمی کنم براتون سودی ندارم.
دستیاری آموزشی فقط ترفندی برای جذب دانشجوی دکتری است.
Iran (Islamic Republic of)
artemis
۱۲:۰۶ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
دانشوی دکتری که حداقل ترمی بین 20 تا 40 میلیون داره شهریه میده به دانشگاه آزاد بعد نهایتش دانشگاه بخواد ماهی 7 تا 10 میلیون تومن حق التدریس براش در نظر بگیره تازه قول استخدامی حتمی بعد از پایان تحصیلات هم نداره ... بیشتر شبیه یک کلاهبرداری محترمانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
۷تا ۱۰ میلیون برای یک ترم است که البته اگر حق التدریس باشی کمتر از این مبلغ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
قرار نیست به دانشجویان دکتری حقوق بده قرار یه چند درصدی تخفیف شهریه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
حق التدریس حتما باید معتبر و امتحان پس داده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
فعلا که فوق لیسانسیه های بیسواد خود دانشگاه دارن به دانشجوهای لیسانس درس میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
در دانشگاه ازاد، کلاسهای دانشجوی دکتری بهترین دانشگاه کشور را ازش گرفتند ، دادند دانشجوی فلان واحد آزاد ! بعد می گویند چرا آزاد داره پس میره !
آخرین اخبار