نمایشگاه تاریخ ۱۰۰ ساله مطبوعات ورزشی ایران به مناسبت هفته تربیت بدنی در محل موزه ورزش کرمانشاه برپا شد.

منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه امروز (۲۶ مهر) با اشاره به برپایی نمایشگاه تاریخ یک قرن اخیر مطبوعات ورزشی ایران، گفت : این نمایشگاه در محل موزه ورزش شهر کرمانشاه از امروز (چهارشنبه) به مدت پنج روز برپا خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه بیش از ۸۰ نسخه مجله ورزشی به همت یکی از علاقمندان به تاریخ مطبوعات ورزشی ایران به نمایش در آمده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه به نقش مهم مطبوعات و رسانه‌ها در پیشرفت و توسعه ورزش اشاره کرد و گفت: هرگاه مطبوعات و رسانه‌ها به درستی به نقد و بررسی مشکلات ورزشی پرداخته اند، شاهد رشد و بالندگی ورزش بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: توجه رسانه‌ها به ورزش و انعکاس قهرمانی نخبگان ورزشی در میادین مختلف باعث جذب هرچه بیشتر جوانان به سمت ورزش می‌شود.

مهدی ودودیان گردآورنده مطبوعات ورزشی به نمایش در آمده در این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه ۸۸ نسخه از ۵۵ عنوان مجله و نشریات ورزشی ایران از سال‌های ۱۳۰۶ تا سال‌های اخیر به نمایش در آمده است.

وی با بیان اینکه بهترین و کمیاب‌ترین مجله‌های ورزشی ایران در این نمایشگاه به نمایش درآمده، افزود: در این نمایشگاه نسخه‌ای از اولین مجله ورزشی ایران با عنوان "پیش آهنگی" که در سال ۱۳۰۶ به چاپ رسیده، در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

ودودیان تصریح کرد: نسخه‌های از مجلات "آیین ورزش" و "اصلاح نژاد و پرورش اسب" که دومین و سومین مجلات ورزشی منتشر شده در ایران هستند هم در این نمایشگاه به نمایش درآمده تا بازدیدکنندگان با تاریخچه ورزش کشورمان آشنا شوند.

وی از کیهان ورزشی، نیرو و راستی، هدف جوانان، شاهدو ... به عنوان دیگر مجلات ورزشی قدیمی ایران نام برد که نسخه‌هایی از آن‌ها گردآوری شده و برای مردم به نمایش درآمده است.

مجموعه دار مجلات و نشریات در ایران که حدود شش سال است کار گردآوری مجلات و نشریات قدیمی کشور را آغاز کرده، اضافه کرد: نمایشگاه تاریخ ۱۰۰ ساله مطبوعات ورزشی در ایران هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۸ در محل موزه ورزش مجموعه ورزشی آزادی شهر کرمانشاه آماده بازدید علاقمندان است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.