بیش از سه هزار خدمت سرپایی ناباروری در زنجان ارائه شد

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: از سال گذشته تا ۲۰ مهر ماه جاری سه هزار و ۶۰۰ خدمت سرپایی ناباروری در مراکز طرف قرارداد این اداره کل ارائه و هزینه درمانی ۲۸۳ پرونده مربوطه نیز پرداخت شده است.

سعید کرمی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان به مناسبت هفته بیمه سلامت با بیان اینکه پیش از این هزینه‌های های مربوط به درمان ناباروری تحت پوشش هیچ نوع بیمه نبود گفت: با اهتمام دولت سیزدهم این تعهدات توسط بیمه سلامت مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۸۲ قلم تجهیزات، ۶۳ قلم دارو ، ۵۶ قلم آزمایشگاه، ۲۰ خدمت جراحی، هفت خدمت تصویر برداری جزو تعهدات‌ بیمه های پایه قرار گرفته است، اضافه کرد: در زمان حاضر ۲۰۲ مرکز طرف قرارداد در سطح کشور خدمات ناباروری به زوج های متقاضی ارائه می کنند که سهم استان ۲ مرکز فوق تخصصی آیت الله موسوی و یک مرکز سطح ۲ بیمارستان الغدیر ابهر است‌.

این مسوول با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباوری جزو تعهدات بیمه های پایه قرار دارد، اظهار داشت: برای خدمت رسانی بهینه امکان انعقاد قرارداد ماماها با بیمه سلامت فراهم شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: برای تسهیلگری امور بیمه شدگان روستایی، برای درمان های ناباروری رعایت نظام ارجاع جزو شروط قرار ندارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مادران باردار و شیرده تا پنج سال با انجام آزمون وسع تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

کرمی به یکی دیگر از اقدامات دولت در ارتباط با خدمات صندوق بیماران خاص و صعب العلاج اشاره کرد و گفت: این موارد بیمارهایی را شامل می شود که درمان قطعی ندارد و ‌بر اساس تصویب هیات وزیران ۲۷ شهریور سال گذشته تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج با تولی‌گری سازمان بیمه سلامت ابلاغ و اجرایی شد.

وی با بیان اینکه تا مرداد امسال ۲ هزار و ۹۳ فقرهد وام قرض‌الحسنه با تعامل بانک های عامل به بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت شده است اظهار داشت: مبالغ با باز پرداخت پنج ساله است که بررسی ها نشان می دهد با اعطای این وام گره گشایی هایی در امور بیماران صورت گرفته است.

این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر بیمه سلامت ‌مجری اجرای پوشش درمان ترک اعتیاد بصورت سرپایی است که به طور میانگین ماهانه ۳۲۰ میلیون تومان به مراکز طرف قرارداد در استان پرداخت می کند.

وی خاطرنشان کرد: با دستورالعمل ابلاغی بیماران مجهول الهویه بستری شده در مراکز درمانی نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.