تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون کانتینر در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری حجمی یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۷۷۸ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح آمار و ارقام از عملکرد کانتینری بندرشهید رجایی گفت: در این دوره زمانی، در مجموع یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۷۷۸ TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شد که هفت دهم درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.  

او گفت: از مجموع ۸۶۵  TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده در این مدت، ۱۷۲ هزار و ۶۰۳  TEU مربوط به محموله‌های ترانزیتی بوده است. 

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، حجمی بالغ بر ۹۱هزار و ۴۴۷  TEUکانتینر از طریق اصلی‌ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است. 

او با اشاره به افزایش ۹ درصدی صادرات و ۶ درصدی ترانزیت جابه‌جایی کانتینری در این بازه زمانی از جابه‌جایی ۲۲۶هزار و ۹۲  TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و ۳۷۶ هزار و ۸۶۶  TEU کانتینر وارداتی در این بازه زمانی خبر داد.

عباس‌نژاد گفت: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۴۸۸  TEU کانتینر در بنادر هرمزگان جابه‌جا شده که با این میزان جابه‌جایی ۲,۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش به ثبت رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از این میزان جابه‌جایی ۳۹ هزار و ۸۳۹ TEU مربوط به بنادر شرق به جز بندر شهید رجایی و ۱۰۲هزار و ۸۷۱ TEU مربوط به بنادر غرب این استان بوده است.

 گفتنی است؛ بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران با دارا بودن ۱۰ پست اسکله کانتینری در مجموع به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۲۳ دستگاه گنتری کرین فعال در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار