رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فهرج گفت: ۲۰ دستگاه تنور گازی و اجاق گاز رایگان بین اهالی منطقه چاه ریگان بخش نگین کویر توزیع شد.

رضا محمدزاده گفت: برخی افراد به ویژه روستاییان که از گاز بهره‌مند نیستند، برای پخت نان و دیگر احتیاجات خود، مجبور به استفاده از سوخت‌های فسیلی، هیزم و بوته‌های مرتعی می‌شوند که باعث از بین رفتن پوشش گیاهی می‌شود.

 او افزود: منطقه چاه ریگان از ذخایر جنگلی شهرستان فهرج می‌باشد که اداره منابع طبیعی با هدف جلوگیری از قطع درختان و حفظ پوشش گیاهی منطقه برای پخت غذا و نان در برنامه‌ای ترویجی و فرهنگی، اقدام به توزیع ۲۰ دستگاه تنور گازی و اجاق گاز کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فهرج  بیان داشت: هدف از اجرای این طرح، تغییر الگوی مصرف سوخت و جایگزین کردن  سوخت‌های فسیلی، هیزم و بوته با سوخت مناسب است.

او بیان داشت: انتظار می‌رود با تحویل تنور گازی و اجاق گاز از سوی منابع طبیعی استان کرمان به خانواده‌های روستایی مجاور عرصه‌های جنگلی و نقاطی که فاقد گاز می‌باشند از فشار وارد آمده به مراتع و عرصه‌های جنگلی کم شود.

محمد زاده همکاری عشایر شهرستان با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فهرج را مطلوب توصیف و بیان کرد: تغییر الگوی مصرف سوخت در بین عشایر و روستاییان، یک ضرورت می باشد و این امر نیازمند آگاهی و فرهنگ‌سازی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار