اداره‌های سمنان تابستان هشت مگاوات کمتر برق مصرف کردند

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: هشت و نیم مگاوات مدیریت مصرف برق در دوره اوج مصرف تابستان ۱۴۰۲ در ساعت‌های اداری در استان رقم خورد.

مهدی پاک طینت معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در شرکت، در ایام پیک سال جاری برای یکهزار و ۵۲۰ ساختمان اداری در استان سمنان با روش‌هایی نظیر به حداقل رساندن روشنایی ساختمان‌های اداری کاهش حداقل ۶۰ درصدی سامانه سرمایشی و سایر روش‌های مدیریت مصرف برق، کاهش مصرف پیش‌بینی و محقق شد.

وی افزود: بازدید میدانی از ادارات با هدف نظارت و پایش مصرف برق، بانک‌ها و نهاد‌های عمومی، در مدار آوردن دیزل ژنراتور مشترکان در ساعات اوج بار، ارسال نامه اخطار و برگزاری همایش‌های مدیریت مصرف برق در بخش اداری، از جمله مهمترین اقدامات در حوزه فرهنگ سازی کاهش مصرف برق بخش مشترکان اداری استان بوده است.

پاک طینت افزود: برخی اقدامات بازدارنده نیز برای ادارات نظیر ارسال نامه اخطار به دستگاه‌هایی که از میزان تعیین شده تخطی داشتند و قطع برق تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های پرمصرف شهرستان‌ها به منظور کنترل روند مصرف در این بخش انجام شد.

وی بیان کرد: به منظور ترویج و تشویق مشترکان اداری که الزام‌های مفاد بخشنامه هیات وزیران را در این اوجمصرف تابستانه را رعایت کردند و بیشترین کاهش مصرف را نسبت به سال گذشته رقم زده باشند، در مراسمی قدردانی می‌شود.

۴۵ درصد از انرژی برق در استان سمنان در بخش صنعت مصرف می‌شود و این بخش حدود ۱.۵ درصد از مشترکان را شامل می‌شود. پاداش همکاری سال گذشته برای مدیریت مصرف در تمام تعرفه‌ها حدود ۱۲ میلیارد تومان بود که حدود ۹ میلیارد تومان به بخش صنعت اختصاص یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.