محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به این که بیشترین سهم شکایات مردمی اعلام شده در سامانه ۱۹۵ درمورد خدمات اینترنت است، گفت: سامانه ۱۹۵ برای دریافت شکایت شهروندان در حوزههای مختلف خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در دسترس است و هدف از راهاندازی این سامانه، رسیدگی به شکایتهای مردمی در حوزههای اینترنت پرسرعت و تلفن ثابت و همراه، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان است.
او افزود: در تابستان امسال میانگین زمان رسیدگی به شکایات کاربران حوزههای مختلف ICT استان کمتر از ۲ روز بوده، در حالی که مهلت اپراتورها برای پاسخگویی به شکایات (SLA) ۱۰ روز کاری است.
پاکدل اظهار کرد: در سه ماهه دوم سالجاری از ۶۰۷ مورد شکایت ثبت شده استان یزد در سامانه، تعداد ۳۸۴ مورد در حوزه سرویسهای اینترنت بوده که با توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) ضمن افزایش کیفیت و سرعت اینترنت، کیفیت خدمات و پشتیبانی در این حوزه بهبود خواهد یافت.
به گفته او، کاربران میتوانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا شکایت از سرویسها و خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات، با مراجعه به سامانه https://۱۹۵.cra.ir یا تلفن گویای ۱۹۵ شکایتهای خود را ثبت کنند.