افتتاح سیستم تصفیه پساب صنعتی در شرکت نفت و گاز گچساران

نخستین سیستم تصفیه پساب صنعتی مناطق نفتخیز جنوب در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در محل مهمانسرای پازنان ۲ به بهره برداری رسید.

آئین افتتاح تصفیه خانه پساب صنعتی با حضور مدیرعامل، اعضا هیات مدیره، جمعی از مدیران و مسئولین شرکت بهره برداری شرگت گچساران و همچنین مسئولین شهرستان بهبهان، سردشت و زیدون در مجاور کمپ استراحتگاه کارکنان مجموعه صنعتی پازنان ۲ برگزار شد.
 
غلامرضا کمالی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: به منظور بهبود و ارتقای وضعیت زیست محیطی منطقه و کنترل پساب صنعتی ناشی از آب برگشتی از تاسیسات نفت و گاز مجموعه صنعتی پازنان ۲، سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی طراحی، احداث و راه اندازی شد.
 
وی اظهار داشت: طراحی این تصفیه خانه‌ی مدرن با مشارکت کارشناسان متخصص اداره HSE و امور مهندسی و ساختمان و مدیریت کالای شرکت گچساران و ساخت و نصب آن با تلاش شرکت‌های داخلی و بومی و با استفاده از تکنولوژی روز انجام شد.

کمالی هدف از اجرای این طرح را رعایت الزامات زیست محیطی عنوان کرد و افزود: این سیستم قابلیت تصفیه پساب‌های صنعتی با ظرفیت تصفیه ۵۰ متر مکعب در شبانه روز را دارد که می‌تواند در حفظ و توسعه فضای سبز نقش موثری ایفا نماید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: این طرح مانع از ورود فاضلاب به منابع آبی به ویژه رودخانه خیرآباد شده و نقش مهمی در جلوگیری از آلودگی آب و خاک خواهد داشت.

کمالی تصریح کرد: در نظر است این اقدام را به عنوان یک حرکت موثر در جهت آشتی بیشتر با طبیعت و استفاد بهینه از منابع آب در شرایطی که با محدودیت شدید منابع آبی مواجه هستیم به سایر واحد‌ها توسعه و سلامتی و شادابی را به همکاران و مردم پیرامونی تاسیسات ارائه دهیم.

گفتنی است کمالی اعتبار ساخت این تصفیه خانه را بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.