مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح بیمه رایگان برای پنج دهک اول در استان گفت: ۵۷۴ هزار نفر در استان از این طریق بیمه شده اند.

فریده جعفری مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: امسال پوشش بیمه همگانی برای پنج دهک درآمدی در کل کشور و به تبع آن، استان رایگان بوده است.

وی اضافه کرد: بیمه همگانی سلامت برای افرادی است که هیچ نوع بیمه دیگری نداشته باشند.

جعفری ادامه داد: همچنین افرادی که تمایل به این امر دارند و دهک بندی آن‌ها مشخص نشده، می‌توانند تا زمان تعیین دهک بندی به مدت یک ماه از بیمه رایگان استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی افزود: در راستای اجرای این طرح، افراد برای ثبت نام باید به دفاتر بیمه سلامت یا پیشخوان دولت مراجعه و نام نویسی کنند.

جعفری گفت: جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۰۵ هزار نفر است که در نیمه نخست امسال، برای هزینه درمان این تعداد بیمه شده، ۱۱ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال هزینه کرده ایم.

وی افزود: این در حالی است که هزینه سالانه بیمه همگانی سلامت برای هر نفر در دهک دهم که حق بیمه کامل را پرداخت می‌کند، ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال (یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان) در سال است که این رقم برای دهک‌های پایین‌تر کمتر می‌شود.

وی اضافه کرد: برای دهک نهم ۵۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد و دهک ششم ۲۰ درصد این مبلغ سالانه دریافت می‌شود و دهک‌های بعدی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حال حاضر، یک هزار و ۹۲۸ مرکز در استان طرف قرارداد این بیمه هستند و علاوه بر آن، ضمن طرف قرارداد بودن همه بیمارستان‌های دولتی، ۹۰ درصد هزینه‌های بستری افراد در آن‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.