طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل مستقیم ایجاد می‌کند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: طرح توسعه پیشرفت و‌امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل مستقیم را در زمان احداث در ماهشهر و صنایع پایین دستی و شهرک‌های صنعتی خوزستان ایجاد کند.

برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان ظرفیت‌های منطقه ویژه و میزان تأثیر در اقتصاد کشور، توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را به دلیل زیرساخت‌های ایجاد شده و همچنین مزیت‌های متمایز از سایر مناطق کشور را امری اجتناب ناپذیر عنوان کرد.

او می‌گوید: طرح توسعه پیشرفت و‌امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیش از سه هزار و سیصد هکتار در نظر گرفته شده است که‌امیدواریم با تملک این اراضی گام بلندی در تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی و ایجاد اشتغال برداریم. همچنین در بودجه سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان برای فاز نخست طرح توسعه به تصویب هیأت مدیره و مجمع این سازمان رسیده است.

برزگر ادامه داد: طرح توسعه پیشرفت و‌امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل مستقیم را در زمان احداث در شهرستان بندرماهشهر و همچنین صنایع پایین دستی و شهرک‌های صنعتی استان خوزستان ایجاد کند.

رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به احداث ۲ کارخانه نوآوری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، گفت: با استفاده از تجربه مدیریت منطقه ویژه فعلی، در طرح توسعه به دنبال ایجاد ارزش افزوده حداکثری و اشتغال بیشتر هستیم و در این مسیر از ظرفیت دانش بنیان‌ها استفاده خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.