نشست فرهنگی و دینی مجموعه صنعت آب و برق کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت الاسلام مهاجری مشاور وزیر و مدیر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در سالن اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

هدف از این سفر تجلیل از برگزیدگان قرآنی صنعت آب و برق استان و شرکت در شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان است.


مشاور وزیر و مدیر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در یاسوج با بیان اینکه مجموعه وزارت نیرو در کنار کار‌های فنی و مهندسی این چنین جلساتی در حوزه فرهنگی نیز شکل می‌دهد گفت: کهگیلویه و بویراحمد یک درصد جمعیت کشور، یک درصد مساحت، ۱۰ درصد منابع آب و ۲۵ درصد گاز را تامین و در یک منطقه خاصی جغرافیانی قرار دارد.


حجت الاسلام مهاجری ادامه داد: بخشی از مجموعه زیربنایی استان مربوط به حوزه آب است.


وی گفت: وزارت نیرو در مجموعه استان خاص است و در حوزه آب سه سد در حال بهزه برداری و سه سد در دست ساخت و یک نیروگاه در دست بهره برداری و ۹ شبکه زه کشی و ۱۰ هزار مشترک در حوزه آب و ۶۱ طرح در حوزه آب در فعالیت است.


مشاور وزیر و مدیر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو افزود: در سفر رئیس جمهوری استان وزارت نیرو آبروی دولت و سفر بود و ۲ هزار میلیارد طرح افتتاح و کلنگ زنی و ۹۰ میلیلون یورو نیز ارزش ان‌ها است.


وی گفت: طرح‌هایی که گفته شد در حوزه برق و آب امیدواریم در این دولت محقق شود، این طرح‌ها ۱۲ سال است که شاید مانده باشند و یا ۱۷ سال که مصمم است که تکمیل کنند.


مدیر عامل آب منطقه ای استان گفت: اگر این طرح‌ها تمام بشود ۴۰ هزار هکتار زمین زارعی به ابی تبدیل می‌شود با ۱۰ تریلیون تومان گردش مالی ایجاد می‌شود.


مصلح افزود: ۲۰۰ مگابات انژی برقی به شبکه برق استان اضافه و ۹۰ درصد جمعیت استان از نعمت آب پایدار بهره مند می‌شوند.


وی ادامه داد: برخی از روستا‌ها اب آشامیدنی ندارند که امیدواریم .

 

مصلح اضافه کرد: در سال گدشته کل اعتبارات استان ۴ هزار میلیارد تومان بود که ۱۳۰۰ میلیارد تومان ان مجموعه صنعت آب و برق استان بود.


وی با اشاره به اینکه این اعتبارات ربط به حوزه فرهنگی و اقتصادی دارد، گفت: دو و نیم میلیلون جمعیت کشور را آب آن‌ها را این استان تامین می‌کنیم.


مدیر عامل آب منطقه ای استان افزود: در حوزه فرهنگ اگر چه وقتمون در طرح‌ها سپری میکنیم، اما از حوزه فرهنگی غافل نبودیم.


وی ادامه داد: روح اسلام باید در بدنه کشور نافد شود، اغلب جلسات اداری ما در وقت نماز است، مدیری که میخواد بیاد نماز باید با ارامش بیاد.


مصلح گفت: اگر برای یک نیروگاه چند میلیارد تومان هزینه می‌شود باید در حوزه فرهنگ نیز باید هزینه کنیم.


مدیر عامل آب منطقه ای استان ادامه داد: مجموعه صنعت آب و برق آماده همکاری با همه دستگاه‌های فرهنگی است.

ضرورت مشخص شدن بودجه فرهنگی سازمان ها


رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان هم گفت: اینکه گفته می شود یک درصد و یا پنج درصد بودجه سازمان ها مربوط به فرهنگ است اشتباه بوده زیرا برخی از ادارات می گویند یک ریال نداریم.


حجت الاسلام عبودی در نشست مجموعه فرهنگی صنعت آب و برق استان گفت: مسله فرهنگ مهمترین مسیله است و در تریبون هم میگویند زیربنای همه مسایل است و واقعیت هم همین است و اگر هم به آن خوب بپردازیم مابقی مسایل هم درست می شود.

حجت الاسلام عبودی با بیان اینکه این مسیله لازم است مسایل فرهنگی با یک برنانه ریزی داشته باشد ندارد، گفت: با توجه به اهمیتی که دار که باید زیرساخت های ان فراهم شود.

وی ادامه داد: مسیله فرهنگ مظلوم است، در بحث بودجه های فرهنگی یک بودجه معین و مشخص شود در این زمینه برای دستگاه، که مدیران میتوانند از ان استفاده کنند.


رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان افزود: اگر مشخص نشود بودجه فرهنگی نمیتوان درست آینده نگری کرد ومیتوان به صورت مقطعی جلو رفت.


وی گفت: می گویند یک درصد بودجه همه ادارات باید در حوزه فرهنگی هزینه شود، باید با کی بشینیم و چطور مشخص کنیم هر وقت صحبت کردیم که چیزی نداریم و یک پنجاه تومنی از جیب خودم میدم.


وی گفت: هیچ چیزی مشخص و روشن نیست در حوزه بودجه فرهنگی ادارات، خطاب به مدیر فرهنگی وزارت نیرو گفت لازم است که این موصوع مشخص شود لدا میبینم اگر مدیرعامل تغییر کند قصه و کار فرهنگی هم عوض می شود.


وی گفت: اینکه می گویند جهادی کار کنید نگاه بودجه نکنید این اشتباه است، باید بودجه بدهیم تا کار خوب انجام شود.


حجت الاسلام عبودی گفت:ما در دستگاه ها خیلی نیاز به کار فرهنگی داریم، و منطور از مباحث فرهنگی خوندن نماز نیست، غیر از اینا و ارتباطی که باید بین نیروها باشد.


وی افزود: خلاء مباحث قرانی را می توانیم در دستگاه ها پر کنیم و باید ادامه پیدا کند در بین خانواده ها که خیلی مهم است.


وی گفت: اساس کار فرهنگی عمل انسان است، اگر همه کار انجام دهد اما دروغی بگوید نتیجه عکس شده و فرار از دین صورت میگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.