رئیس شورای قضایی استان یزد مطرح کرد؛

تقویت اعتماد جامعه با رعایت حقوق بیت المال و صیانت از حقوق عامه

دهشیری گفت: بی تردید رعایت حقوق بیت المال و صیانت از حقوق عامه نقش مهمی در تقویت امید و اعتماد جامعه و مشارکت مردم در امور دارد.

غلامعلی دهشیری رئیس شورای قضایی استان یزد در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد گفت: با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف اجرایی، قضایی، نظارتی، اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی، شورای حفظ حقوق بیت المال در قطع دست سودجویان و قانون گریزان و متعرضان به اراضی ملی تأثیر به سزایی دارد و تصمیمات این شورا می‌تواند از زمین خواری‌ها در نقاط مختلف استان ممانعت به عمل آورده و موجب برگشت آن به بیت المال شود.

او تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی، منابع طبیعی و امور اراضی باید ظرفیت این شورا را مغتنم شمرده و از آن در جهت ساماندهی اموال دولتی و برخورد با پدیده زمین خواری نهایت استفاده را داشته باشند.

این مقام قضایی، ضمن گلایه از نبود بانک اطلاعاتی جامع املاک اراضی دولتی در راه و شهرسازی و عدم اجرای به موقع برخی احکام قطعی به نفع سازمان‌ها و نهاد‌های عمومی، افزود: فقدان یا کامل نبودن بانک اطلاعات جامع املاک، یکی از چالش‌ها و خلع‌های مورد بهره‌برداری متعرضان حرفه‌ای به اراضی دولتی با طرح برخی دعاوی واهی است.

او با بیان اینکه کمبود نیرو و اعتبارات در این حوزه کار را بر مدیران متولی اراضی دولتی سخت کرده است، ابراز داشت: حل این مشکلات نیازمند حمایت مستمر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین اعتبارات لازم می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: اجرای کامل طرح جامع کاداستر با همکاری راه و شهرسازی یکی از راه‌های اساسی پیشگیری از زمین خواری و صیانت از اموال بیت المال است.

او در ابتدای سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی، اظهار داشت: کشتار نزدیک به هزار زن و کودک توسط رژیم صهیونیستی، چهره زشت و خبیث و شیطانی این رژیم و حامیانش را نمایان کرد.

دهشیری افزود: سفر بایدن و مقامات اروپایی و غربی به تلاویو و حمایت واضح از این رژیم کودک کش بیش از پیش مرزبندی‌ها در جنگ حق و باطل را نشان داد و چهره واقعی مدعیان حقوق بشر و دموکراسی برای افکار عمومی و ملت‌ها عیان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.