معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از صدور پروانه دامداری برای واحد‌های دامداری سنتی در این استان خبر داد.

یوسف جلوخانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پروانه صنف دامپروری به دامداران روستایی که دامداری سنتی دارند ارائه می‌شود.

جلوخانی با بیان اینکه در این طرح شناسایی، ساماندهی و ارائه تسهیلات مدنظر است گفت: دامداران سنتی درصد قابل توجهی از تولیدات دامی استان را بر عهده دارند بنابراین این طرح با هدف ساماندهی این دامداران و شناسایی آن‌ها انجام می‌شود تا در صورت امکان تسهیلات به این دامداران ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: در راستای دستورالعمل وزارت متبوع مقرر شده تا بر طبق هماهنگی‌های انجام شده کار عملیاتی این طرح تعیین شود.

به گفته جلوخانی، در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار واحد دامداری در استان قزوین وجود دارد که به صورت سنتی و خانوادگی فعالیت دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همچنین قرار بر این شده تا در هر شهرستان یک اتحادیه صنفی برای ارائه خدمات به دامداران سنتی راه اندازی شود که امیدواریم کار عملیاتی این صنف تا پایان امسال انجام شود.

جلوخانی افزود: دامداران شهرستان‌های تابعه جزو اعضای صنف دامداران روستایی در اتحادیه یاد شده خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.