ضرورت توسعه کانون‌های یاریگران زندگی در روستا‌ها

استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت توسعه کمی و کیفی کانون‌های یاریگران زندگی به خصوص در روستا‌ها تاکید کرد.

غلامعلی حیدری در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت توسعه کمی و کیفی کانون‌های یاریگران زندگی به خصوص در روستا‌ها گفت: حمایت و همکاری دفتر روستایی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خصوص گسترس کانون‌های یاریگران زندگی ضروری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد و استفاده از توان مردم در قالب تیم‌های اجتماع محور در خصوص کاهش مصرف مواد مخدر و ریشه‌کن کردن معضل پدیده اعتیاد تاکید کرد.

وی، آموزش و فرهنگسازی در راستای کاهش مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، صدا و سیما، اصحاب رسانه و تولید محتوا در فضای مجازی با هدف فرهنگسازی در خصوص آسیب‌ها و خطر ناشی از مصرف مواد مخدر را از جمله ضرورت‌هایی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


حیدری با تاکید بر نقش تاثیرگذار مرکز ماده ۱۶ در جمع‌آوری معتادان متجاهر، اضافه کرد: سرعت‌بخشی در روند اجرای مرکز ماده ۱۶ این استان ضروری است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ از جمله مصوبه‌های نشست مسئولان چهارمحال و بختیاری با دبیرکل مبارزه با مواد مخدر بود که براساس این مصوبه قرار شد بخشی از کار از سوی قرارگاه محرومیت‌زدایی پیگیری شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به امضای توافق‌نامه در خصوص راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ اظهار کرد: در همین ارتباط ستاد مبارزه با مواد مخدر متعهد به تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی این مرکز شده که باید جذب شود.

حیدری گفت: راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در استان یک کار جهادی است و می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی نقش مهمی ایفا کند.

وی اضافه کرد: جمع‌آوری معتادان متجاهر از جمله دیگر الزامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است که راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ می‌تواند کمک بزرگی به این طرح داشته باشد.

حیدری تاکید کرد: فعالیت مرکز ماده ۱۶ نقش مهمی در حل مشکلات اجتماعی و کاهش تبعات ناشی از حضور معتادان متجاهر در جامعه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار