کارشناس حقوق بین‌الملل:

اقدامات صهیونیست‌ها «پاکسازی‌قومی و نسل‌کشی» است

یک کارشناس حقوق بین‌الملل تایید کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از نظر حقوق بین‌الملل در حد پاکسازی‌قومی و نسل‌کشی است.

ژیل دیور، کارشناس حقوق بین‌الملل و وکیل معتبر در دیوان کیفری بین‌المللی، در مصاحبه‌ای با الجزیره گفت: رژیم صهیونیستی در حال انجام حمله سیستماتیک علیه مردم بی‌دفاع است و بیش از دو میلیون نفر در نوار غزه را هدف قرار داده است. این مواجهه به معنای نسل کشی است.

دیور معتقد بود که کوچ اجباری جمعیت غیرنظامی نوار غزه و حملات مستقیم که بیمارستان‌ها، اهداف غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند «از نظر قوانین بین‌المللی، اقدامات غیرقابل قبولی هستند که قوانین جنگ را نقض می‌کنند».

دیور در خصوص نحوه حفاظت از غیرنظامیان غزه معتقد است که قوانین بین‌المللی آنقدر قوی نیست که در جنگ‌ها لازم است، اما باید به ابتکار کشور‌های امضاکننده موافقتنامه در دادگاه کیفری بین‌المللی اقدام کرد. وی با بیان اینکه اکنون توپ برای طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی در زمین کشور‌های وابسته به دادگاه کیفری بین المللی است، تاکید کرد: دادستان عمومی از اختیارات انجام تحقیقات برخوردار است.

او با اشاره به اینکه آنچه ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد «به هیچ وجه دفاع از خود نیست»، تاکید کرد: دولت اشغالگر وظایفی دارد که باید به آن‌ها احترام بگذارد، به نیاز‌های مردم احترام بگذارد و زیرساخت‌ها را حفظ کند و آن را هدف قرار ندهد.

وی در خصوص مستندسازی جرایم برای پیگیری بعدی قضایی اعلام کرد: تیم‌های تخصصی وجود دارند که وضعیت را در محل رصد می‌کنند و مسئولیت بررسی زیرساخت‌های آسیب‌دیده و ارائه شاخص‌ها و شواهدی را برعهده دارند که دخالت طرف مرتکب جرم و جنایت، مانند بمباران را تایید کند.  این حقوقدان بین المللی در همین زمینه تاکید کرد که داده‌های بسیار قانع کننده‌ای وجود دارد که رژیم صهیونیستی عامل بمباران بیمارستان المعمدانی غزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
به نظر من به منافع آمریکائیها واسرائیلیها در تمام دنیا باید ضربه زد تا آنها را به زانو در آوردچرا اینها رو ارسال نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
به منافع آمریکائیها واسرائیلیها در تمام دنیا باید ضربه زد تا آنها را به زانو در آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
به منافع آمریکائیها واسرائیلیها در تمام دنیا باید ضربه زد تا آنها را به زانو در آورد
آخرین اخبار