سنجش بینایی ۱۸ هزار کودک در چهارمحال و بختیاری

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۸ هزار کودک استان مورد سنجش بینایی قرار گرفته اند.

مهشید سلیمانی با اشاره به وجود ۴۵ پایگاه بینایی سنجی در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ پایگاه سیار بینایی سنجی در استان وجود دارد که مراکز خانه‌های بهداشت و مهد کودک‌های زیر نظر آموزش و پرورش به عنوان پایگاه سیار شناسایی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه گروه سنی سه تا شش سال مورد بینایی سنجی قرار می‌گیرند، افزود: از ابتدای سال تاکنون، ۱۸هزار کودک مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد ۶۵۰ کودک مشکوک به اختلال بینایی شناسایی شد، کودکانی که با اختلال بینایی روبرو بودند به سطوح بالاتر و به چشم پزشک ارجاع داده شدند.

سلیمانی اضافه کرد: سازمان بهزستی در راستای ارتقای سلامت جامعه با همکاری سایر ارگان‌ها تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد می‌کند که در این راستا پارسال با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) سه دستگاه بینایی سنجی خریداری و چند روز اخیر تحویل سه شهرستان استان شد.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: سالانه تقربیاً پنج درصد از کودکان استان دچار تنبلی چشم می‌شوند که طبق نرم کشوری درصد بالایی نیست.

سلیمانی با اشاره به اینکه سن طلایی درمان تنبلی چشم کمتر از شش سال است، گفت: در صورتی‌که خانواده متوجه تنبلی چشم کودک کمتر از شش سال خود شود، باید سریعاً نسبت به درمان آن اقدام کنند، اما سن ۱۱ سالگی به بعد تنبلی چشم یا درمان نمی‌شود و یا ممکن است منجر به نابینایی افراد شود.

وی با اشاره به حمایت‌های سازمان بهزیستی از کودکان بی‌بضاعت که با مشکل تنبلی چشم مواجه هستند، تصریح کرد: به این دسته از کودکان که با اختلال بینایی مواجه هستند کمک هزینه عینک داده می‌شود، همچنین مبلغ کمی از هزینه ویزیت چشم پزشکی از آن‌ها دریافت و مابقی توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

به گفته سلیمانی، برخی از خانواده‌ها اهمیتی به بینایی فرزند خود نمی‌دهند وطرح بینایی سنجی را نادیده می‌گیرند که این مساله مشکلاتی را برای بهزیستی ایجاد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.