عمل جراحی نادر قلب باز با استفاده از شریان‌های سینه‌ای برای نخستین بار در استان با موفقیت در دپارتمان قلب بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در عمل جراحی قلب با CABG به صورت معمول از ورید‌های اندام تحتانی برای گرفت عروقی استفاده می‌شود، اما در ۲۵مهر امسال، عمل جراحی نادر قلب باز با استفاده از شریان‌های سینه‌ای و دست برای نخستین بار در استان انجام شد.

جواد شاهین فرافزود: بیمار ۵۸ ساله که هفته‌های گذشته، عمل آنژیوگرافی انجام داده بود با تشخیص گرفتگی سه رگ اصلی، تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت، اما به دلیل ابتلای هر دوپای بیمار به واریس شدید و عدم امکان استفاده از عروق پا‌های بیمار، برای نخستین بار در استان از شریان‌های سینه‌ای ریما و لیما و شریان رادیال ساعد دست چپ، پیوند عروق کرونر قلب و ترمیم شریانی و پیوند سه شریان به قلب انجام شد.

شاهین فر گفت: وضعیت جسمانی بیمار بجنوردی بعد از عمل رضایت بخش است و او هم اینک در بخش ICU_OH مراقبت‌های ویژه قلب این مرکز درمانی، دوران نقاهت را سپری می‌کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون دپارتمان قلب بجنورد، به تجهیزات و دستگاه‌های اکو معمولی، اکوترانس ازوفاژیال، برونوسکوپی، آنژیوگرافی و... مجهز است، افزود: در بخش اکو، زیر نظر فوق تخصص اکوکاردیوگرافی خدمات به روز ارائه می‌شود که این خدمات در تشخیص گرفتگی عروقی، بیماری‌های مادرزادی، اختلالات دریچه‌ای بسیار کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  با اشاره به اینکه در بخش جامع اکو کاردیوگرافی استان، تست ورزش، اکو ترنس ازوفاژیال و معمولی و استرس اکو انجام می‌شود، افزود:پزشک فوق تخصص آنژیوگرافی در بیمارستان امام حسن (ع) مستقر شده است و عمل آنژیوگرافی زیر نظر فوق تخصص انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.