پنجمین کاروان ملی ترویج بهره وری ویژه الگویکشت ملی محصولات زراعی کشت پاییزه در استان قزوین برگزار شد.

احمد مستخدمی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این کاروان از یکم تا ۲ آبان  در استان قزوین و به طور همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است که با محوریت کشاورزان خبره در ۳۱ سازه ترویجی استان قزوین اجرا می‌شود.

وی مهمترین اهداف این کاروان را؛ اطلاع رسانی، دانش افزایی و آگاهی بخشی در خصوص برنامه‌های الگوی کشت ملی، کشت قراردادی محصولات زراعی و جهش تولید در دیمزارهاو برقراری ارتباط با کشاورزان و پاسخ گویی به سوالات و ابهامات ذکر کرد.

مستخدمی خاطر نشان کرد: ارائه راهکار‌های علمی و انتقال دانش و فناوری‌های نوین برای افزایش بهره وری مصرف آب، کاهش ضایعات بیمه، مدیریت مخاطرات و تاب آوری از دیگر مزایای اجرای این کاروان ترویجی است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اجرای فعالیت‌های آموزشی و ترویجی این کاروان که شامل برگزاری دو مورد آموزش‌های گروهی با شیوه‌های مختلف در هر مرکز جهاد کشاورزی است مجموعا ۵۴ برنامه آموزش گروهی در استان اجرا می‌شود که زمینه تعامل هر چه بیشتر کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی را با محققین، مروجین، متخصصین و کارشناسان فنی را فراهم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.