۷۵ هزار تن گوجه‌فرنگی از مزارع میاندوآب برداشت شد

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: امسال هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول گوجه‌فرنگی اختصاص یافته که ۷۵ هزار تن محصول از این اراضی تولید و روانه بازار مصرف شد.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب به تولید رب گوجه‌فرنگی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ۳ کارخانه تولید رب، در مجموع با ظرفیت تولید سالانه ۷ هزار و ۲۰۰ تن رب صنعتی در این شهرستان فعالیت دارند.

وی همچنین با اشاره به بازدید فرماندار ویژه میاندوآب از کارخانه تولید رب در روستای شبیلوی این شهرستان، افزود: کارخانه تولید رب روستای شبیلو با ظرفیت تولید سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن، در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع با زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع تأسیس شده و به بهره‌برداری رسیده است.

مقدم اضافه کرد: این کارخانه تولید رب با ۱۷ سال فعالیت در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی، زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۲ نفر را فراهم کرده است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب، با بیان اینکه این واحد تولیدی ظرفیت جذب بیش از ۲۳ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی تولیدی کشاورزان منطقه را دارد، ادامه داد: این واحد تولیدی درحال‌توسعه بوده و مجوز خط تولید پوره میوه به ظرفیت ۳ هزار و ۵۰۰ تن برای این واحد تولیدی صادر شده و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.