خطرات حمله زمینی اسرائیل به غزه از زبان ژنرال‌های رژیم صهیونیست

فرماندهان نظامی، امنیتی و سیاسی اسرائیل به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم درخصوص انجام عملیات نظامی زمینی علیه غزه هشدار دادند.

اسحاق بریک، فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی که در یگان زرهی به عنوان فرمانده تیپ و لشکر حضور داشته است، گفت: به نخست وزیر توصیه کردم در مورد تهاجم زمینی به غزه صبور باشد.

اسحاق بریک امروز سه‌شنبه در گفتگو با رادیو عمومی عبری افزود: ارتش آماده نیست و ورود ارتش اسرائیل می‌تواند به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل شود که در آن نیرو‌های بسیار زیادی در داخل غزه مقابل آن خواهند ایستاد و ارتش برای چند ماه در معرض آتش شدید قرار خواهد گرفت، در حالی که ده‌ها هزار نفر در داخل تونل‌ها همچنان حضور خواهند داشت. عجله نکنید که عجله کار شیطان است.

نزدیکان نتانیاهو نیز مدام تکرار می‌کنند که با توجه به خطراتی که ممکن است در شمال و در مرز لبنان و شاید حتی در کل منطقه فوران کند، بهتر است از طریق زمینی به سمت غزه حمله نکنیم.

از جمله آن‌ها، آمیت هالیوی، عضو کنست از حزب لیکود به رهبری نتانیاهو است که روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از او نوشت: غزه بیمارستان نیست، مقر فرماندهی حماس است، آنجا یک تأسیسات بشردوستانه نیست، بلکه یک انبار پر از موشک است، غزه یک مدرسه نیست، بلکه کمینگاه برای تانک‌ها است، جان سربازان ما از همه چیز مهمتر است.

روزنامه هاآرتص نیز به نقل از یاکوف آمیدور مشاور سابق امنیت رژیم صهیونیستی نوشت: منتظر ماندن برای ورود زمینی ضرری ندارد. هر روزی که می‌گذرد به نفع ما و به زیان حماس است. با گذشت زمان به نیروی هوایی کمتری در غزه نیاز خواهیم داشت و امکان انتقال آن به شمال فراهم خواهد شد.

او ادامه داد: ورود زمینی به هیچ وجه ساده نیست، این یک فرآیند بسیار دشوار و پیچیده خواهد بود، درست است که ما بسیار قوی هستیم، اما در منظقه‌ای خواهیم جنگید که برای دفاع ساخته شده است و این وضعیت در عرصه نظامی، به‌ویژه برای طرف مهاجم، بسیار دشوار تلقی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار