وحیدی گفت: ساماندهی اتباع در دستور کار است و افرادی که مجوز حضور ندارند، بازگردانده می‌شوند.

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: در هر جامعه‌ای که در کشور ما وجود دارد متخلف هم وجود دارد و با متخلفینی هم که در این جامعه مهاجرین وجود دارد، برخورد می‌کنیم. اکنون نیز تعدادی از متخلفین زیادی در زندان‌ها هستند.

وی ادامه داد: نباید افغانستان‌ستیزی در ایران رخ دهد. ایران از مهاجرین در طول این سال‌ها پذیرایی کرده و استقبال داشته و این حاشیه‌ها تنها از فشار سیاست‌های استکباری دشمنان است.

وحیدی بیان کرد: مهاجرین غیرقانونی باید کشور را ترک کنند. باید سازوکار قوی‌تری پیش‌بینی کنیم تا با افرادی که بازگردانده می‌شوند و دوباره برمی‌گردند، برخورد شود.

وزیر کشور در مورد افزایش سرقت‌های خرد گفت: سرقت‌های خرد افزایش یافته است، فراجا قرارگاهی در این خصوص تشکیل داده و برخورد مناسبی را برای مواجهه با این موضوع پیش‌بینی کرده است.

وی در مورد آرد آزاد گفت: قیمت آرد دولتی هیچ تغییر نکرده است، بعضی از استان‌ها در طول سال‌های گذشته با توجه به اینکه نرخ آرد پایین مانده بود مشکلاتی داشتند، در این استان‌ها برای متناسب‌سازی و حل مشکلات اقتصادی نانوا‌ها تصمیم گرفته شد که ۱۵، ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت نان افزایش یابد، شورا‌های آرد و نان در استان‌ها این افزایش قیمت را مصوب کردند. آزاد کردن یارانه نان فعلا در دستورکار نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
من مخالف بودن افغانی ها هستم باید برگردن به کشورشون اینجا براشون هتل شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
نباید به هیچ وجه اجازه ازدواج این افراد با ایرانی ها داده بشه. نباید اجازه داد این افراد در ایران خانه بخرند. چون بیرون کردنشان سخت تر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
چرا تا الان به فکر ساماندهی مهاجرین نبودید ؟ مهاجرین هزار جور مشکل هم برای ما و خودشان ایجاد کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
آقای وزیر مگر ما جزو ده کشور بزرگ اقتصادی دنیا هستیم که حالا جزو پنج کشور مهاجر پذیر دنیا شدیم؟!
کدام کشوری ۸/۴۰۰میلیون نفر از یک ملیت خاص مهاجر قبول می کنه؟ نسبت به طبعات اقتصادی امنیتی فرهنگی این موضوع بی تفاوت نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
از چهره های بعضیشون کاملا حس نا امنی و خلاف و ادم کشی پیداست کمتر کسی هست که دیگه صابون افغانی جماعت به تنش نخورده باشه، فک کردن اینجا ولایات طالبانه و بی قانون
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۵:۱۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: این افراد ، عزیزانی هستند که واقعاً شخصیت های بسیار شریف ، بزرگوار و نیازمند حمایت هستند، حمایت در عرصه های اشتغال، ازدواج، مسکن، حمایت از فعالیت های ورزشی، هنری، فرهنگی و آموزش و تربیت فرزندانشان . لازم است مسئولان محترم به این عزیزان توجه ویژه ای کنند و من تقاضا دارم از مسئولان چه در فضای ملی و چه در استان به قوانین حمایت از این عزیزان که یکی اشتغال است توجه کنند و متأسفانه این قوانین اجرا نمی شود و این عزیزان دچار مشکل شده اند و از تمامی خیرین تقاضا دارم در عرصه حمایت از این مجموعه شریف عنایت ویژه ای داشته باشند. رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با اشاره به وضعیت استخدامی کارگران در بعضی شرکتهای بزرگ استان بیان داشتند : تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی و کارگران بر اساس عدالت کاری باید صورت بگیرد. کارگران عزیز ما باید امنیت شغلی داشته باشند به ویژه مراکز صنعتی مانند صنعت نفت کارگرانی هستند که به خاطر قراردادی بودن و شرایط خاصی که در قرارداد ها می باشد اگر تبدیل وضعیت نشوند امنیت شغلی ندارد، هم حقوق پایین است و هم امنیت شغلی ندارند و به همین خاطر بسیار شرایط سختی برای آن ها است و همیشه اضطراب از بیکاری بعد از دوره اشتغال دارند، حقوق آن ها هم که کافی نیست و به همین خاطر نیاز است مسئولان محترم در رابطه با تبدیل وضعیت کارگران به ویژه صنعت نفت توجه ویژه شود و این عزیزان از این شرایط سخت بیرون بیاورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
خوب خدار و شکر کی عملیاتی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
یه کشور در صورتی ۹ میلیون مهاجر رو پذیرش میکنه که واسه مردم خودش مشکل گرانی مسکن و خوراک و پوشاک و اشتغال و امنیت و حمل و نقل عمومی و برق و آب و گاز و ترافیک و .. نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
بنا به اعلام مجلس ۸۴۰۰۰۰۰ نفر افغانی توی ایران ساکن هستند یه لطف کنید همه رو بفرستید کشورشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
یا از اول نباید راه میدادید الان باید برای انها روشنگری و کلاس بزارید تا اگر میخان اینجا باشند چگونه راه قانونی را طی کرده و اینکه اینگونه به نفع خود انها نیز از نظر شرایط پناهندگی مهاجر و بین المللی به نفعشان هست برخوردهای عجیب نیروی اناظامی اینده و وجهه خوبی برای کشور نخاهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
پول بیت المال خرج افغانیها نکنید خودتون مدیون مردم ایران میکنید بیرونشون کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
چقدر ملت ایران بیچاره هستن
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۲:۳۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
آقای وزیر اینا ازبرق وگاز و آب استفاده میکنن مجانی بارها خودم دیدم آب رو رها میکنن انگار نه انگار آیا ازاینا دولت مالیات میگیره یادتون باشه همینا زیاد بشن ایرانو برای خودشون می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
بنابر اعلام خودتون الان حدود ده درصد جمعیت ایران شده افغانی!!! کجای دنیا همچین داستانی هست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
ده درصد به خدا قسم کمتر از 20 میلیون افغانی نیست
Germany
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
عجیبه که یک تصمیم موافق نظر مردم گرفته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
جناب وزیر ببین تعداد تایید نظرات چقدر بالاست. 99 درصد مردم خروج کامل مهاجران را میخواهند چه قانونی چه غیر قانونی
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۲:۲۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
ایران شده افغانستان.بخصوص شهر قم
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۲:۱۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
اقای وحیدی مهاجر قانونی هم نداریم همه باید برگردن وطن خودشون حالا مال هر کشوری میخواد باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
چه عجب یادتان افتاد که باید اتباع غیرمجاز را بیرون کنید چیزی دیگه نمانده که بعضی از شهرها کلا دست اتباع بیفتد
آخرین اخبار