فرماندار ویژه مهاباد گفت: امسال ۱۲۴ میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲ برابر افزایش یافته است.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در جلسه شورای زکات گفت: از ابتدای امسال مردم این شهرستان با پرداخت این میزان زکات همواره در این امر خداپسندانه پیش قدم بوده و جز شهر‌های پیشتاز پرداخت زکات در سطح استان طی چندین سال گذشته هستند

وی اضافه کرد: از مبلغان دینی و ماموستایان انتظار داریم نسبت به ترویج و تبلیغ زکات در راستای کمک به محرومان و نیازمندان اقدام کنند.

عباسی ضمن قدردانی از تبلیغ و اطلاع رسانی صداو سیما در خصوص اهمیت پرداخت زکات، افزود: از بخشداری و دهیاری‌ها خواست در خصوص جمع آوری زکات همکاری لازم را با کمیته امداد خمینی داشته باشند.

احمد نوذری رئیس کمیته امداد امام خمینی هم گفت: زکات جمع آوری شده به صورت نقدی بوده که ۱۷۵ عامل شهری و روستایی و چهار مبلّغ در جمع آوری آن در روستا‌های این شهرستان فعالیت داشته اند.

وی افزود: زکات جمع‌آوری شده صرف هزینه‌های درمان، تحصیل، ساخت مسکن، توزیع بسته معیشتی و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه شامل مسجد، خانه عالم و غسالخانه می‌شود.

نوذری بیان کرد: کمیته امداد نقش دبیری شورای زکات در اختیار دارد و از تمام دستگاه‌های اجرایی بویژه بخشدار و دهیاری‌ها انتظار داریم نسبت به ترویج و تبلیغ و جمع آوری زکات با هدف کمک به نیازمندان یاری دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.