۱۵۸ خانه محیط زیست در آذربایجان‌غربی فعال است

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: ۱۵۸ خانه محیط زیست در استان فعالیت دارد که با هدف توسعه مشارکتی برای پایداری محیط زیست طراحی و به اجرا در آمده‌ است.

کوروش پورزند رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: این خانه‌ها از سال گذشته در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، نقده، چالدران و دانشگاه ارومیه و همچنین مراکز خدمات کشاورزی دهستان‌های استان شروع به کار کرده‌ است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، علاقمندان به محیط زیست از تمامی اقشار جامعه در دهیاری‌ها و فرهنگ سرا‌ها به‌ویژه در فرهنگسرا‌های شهرداری‌ها مشغول فعالیت‌های زیست محیطی در استان هستند.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: این خانه‌ها به علت تازه تاسیس بودن در حال جذب تسهیل‌گر و نیز آموزش این افراد هستند و اعتبار مورد نیاز با توجه به محل فعالیت و استقرار آن‌ها از سوی دستگاه‌های دولتی تامین می‌شود.

پورزند اظهار کرد: در موضوعات چالشی موجود در مناطق مختلف استان، این افراد به صورت بومی و محلی با احصای مسائل برای رفع مشکل و جذب همراهی نهاد‌های دیگر مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه مدیران اجرایی خانه‌های محیط زیست، از شهروندان فعال هستند و توسط روسای ادارات محیط زیست شهرستان‌ها معرفی می‌شوند، افزود: هر خانه توسط مرکز حمایتی مدیریت مالی می‌شود و تسهیلگران نقش مهمی ایفا می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.