سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست سال حدود ۲۳ هزار مجوز کسب‌وکار در درگاه ملی مجوز‌ها در خراسان رضوی صادر شده است.

سید حامد حسینی سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست سال  ۴۷ هزار و ۱۹۴ درخواست در درگاه ملی مجوز‌ها به ثبت رسیده که برای ۴۷ درصد درخواست‌ها یعنی حدود ۲۳ هزار درخواست، مجوز صادر شده است.

وی افزود: حدود ۵ درصد از متقاضیان انصراف داده، حدود ۳۳ درصد از درخواست‌ها رد شده و ۳ درصد در مرحله تایید مدارک دستگاه است، حدود ۱۳ درصد از درخواست‌ها نیز در مرحله پاسخ استعلام دستگاه یا تکمیل مدارک است.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان درباره تاخیر دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوز‌ها تصریح کرد: تاخیر در پاسخ‌دهی بسیار کاهش یافته و از زمان ایجاد درگاه ملی مجوز‌ها فرایند صدور مجوز‌ها شفاف شده است. به صورت میانگین حدود ۲۳ درصد در پاسخگویی تاخیر وجود داشته که عمده آن تاخیر‌ها کمتر از یک هفته بوده و قابل قبول است و برخی از تاخیر‌ها ناشی از زمان‌بر بودن پاسخ استعلام است.

حسینی با اشاره به اینکه بیشترین ثبت صدور با ۵۲ درصد مربوط به بخش اصناف با توجه به گستردگی صنوف بوده است، عنوان کرد: بعد از اصناف بیشترین ثبت صدور مجوز‌ها مربوط به وزارت کار به‌ویژه در بخش مشاغل خانگی است.

وی بیان کرد: ۶۵ درصد درخواست‌ها مربوط به آقایان و عمدتا در صنوف فنی، تعمیر و تعویض جلوبندی خودرو، آرایشگری و لوله‌کشی بوده و به طور کلی بیشتر مربوط به بخش خدماتی و صنفی است؛ همچنین ۳۵ درصد درخواست‌ها مربوط به خانم‌ها بوده که عنوان مجوز‌ها عمدتا پروانه کسب آرایشگری زنانه، کسب‌وکار خانگی و خیاطی بوده است.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در خصوص مجوز‌های صادرشده در بخش اقتصادی عنوان کرد: ۷ درصد مجوز‌ها مربوط به بخش صنعت، ۱۴ درصد مربوط به بخش کشاورزی و ۷۹ درصد مربوط به حوزه خدمات از جمله ساختمان و گردشگری بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.