کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته بد بازار سرمایه، تک‌سهم‌هایی هم به دور از فضای عمومی بازار تاختند و کام سهامدار را شیرین کردند.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت: اهالی بازار انتظار داشتند که با توجه به گزارش‌های خوب شرکت‌ها در صنایع کوچک و بزرگ، حداقل این نماد‌ها با تقاضای بالایی همراه باشند و شاهد یک مثبت خوب در بازار باشیم.

او افزود: اما سنگینی رکود و شرایط نامساعد بازار و ادامه‌ی ریسک سیستماتیک بر آن غلبه کرد و هفته‌ای غالبا منفی و کاهشی را پشت گذاشتیم. با رنج‌های منفی و شرایط عمومی بازار مجددا به شاخص به دو میلیون واحد افت پیدا کرد. تقریبا هرکسی هم به هوای گزارشی یا افزایش سرمایه‌ای خریده کرده بود در نقش فروشنده ظاهر شد!

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در روز‌های منفی شدید بخاطر رنج در سهام بزرگ و ایجاد صف فروش در سهام کوچک و متوسط ارزش معاملات افزایش می‌یابد و بهانه‌ای برای نوسان و تعادل یک دو روزه ایجاد می‌شود. سهم‌های کوچک و متوسطی که p/e حدود  ۵ واحد و کمتر دارند، تقسیم سود بالایی دارند و مشکل خاصی در ادامه‌ی روند فروش و تکرار سود ندارند. خوبی سهام این است که فاسد نمی‌شود و بالاخره این ارزان فروشی تمام می‌شود. سهام ارزنده‌ای که منتظر جرقه‌ای برای رشد هستند و در حالت نرمال رکود به حدی است که فروشنده‌ی خاصی وجود ندارد.

او گفت: بیشترین اعتراض‌ها و سرو صدا و انتقاد‌ها این بار مربوط به آپشن‌ها بود که بهانه‌ای برای کنترل سهم یا صنعت می‌شود. در هفته بد بازار سرمایه تک سهم‌هایی هم به دور از فضای عمومی بازار تاختند و خودی نشان دادند و کام سهامدار را شیرین کردند.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: این هفته براساس جلسه شورای رقابت مصوب شد در دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری تبصره‌ای اضافه شود تا قیمت کلیه خودرو‌های وارداتی براساس ضوابط قیمت گذاری کالا‌های وارداتی توسط حمایت مصرف کنندگان و‌ تولیدکنندگان محاسبه و ابلاغ گردد. همچنین موضوع تسعیر ارز و بروز کردن دارایی بدهی ارزی بانک‌ها به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار