با حضور مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در استان جلسه هماهنگی در خصوص نحوه فعالیت این بنیاد در شهر سرفاریاب برگزار شد.

بخشدار سرفاریاب گفت: تعدادی از متقاضیان معرفی شده جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت از نحوه همکاری و شرایط سخت بانک به ویژه در زمینه ضمانت‌ها گلایه داشتند که پیگیری در خصوص تسهیل شرایط از طرف بانک‌های مربوطه از طرف بنیاد برکت مورد انتظار است.


مجیدیان در خصوص آغاز فعالیت این بنیاد در شهر سرفاریاب نیز با بیان اینکه اولویت بندی صنف‌های مورد نیاز و ضروری شهر از مهمترین اقدامات برای ارائه تسهیلات اشتغالزایی است، افزود: دریافت امتیاز تسهیلات و استفاده در زمینه‌های دیگر تخلفی است که دارای تبعات منفی و مضر زیادی خواهد بود و نظارت بر ارائه این خدمات و تسهیلات از مهمترین وظایف ما و مجریان طرح می‌باشد.


مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با بیان اینکه فعالیت‌های بنیاد برکت در راستای مصوبه‌های کمیته اشتغال شهرستان‌ها در روستا‌ها و شهر‌های دارای جمعیت بالا اجرا و انجام می‌شود، گفت: بنیاد برکت در یکی دو سال گذشته در تعدادی از روستا‌های بخش سرفاریاب فعالیت و حمایت‌های اشتغالزایی داشته است که قرار است در این جلسه با هماهنگی بخشدار، امام جمعه، شهردار و شورای اسلامی مقدمات و زمینه آغاز فعالیت این بنیاد در سطح شهر سرفاریاب نیز فراهم شود.


سجادی با اشاره به اینکه بانک‌های پارسیان، مهر، ملی و تجارت در ارائه تسهیلات به معرفی شدگان از طرف بنیاد همکاری دارند، افزود: پیگیری و هماهنگی‌های لازم با مدیریت کل در خصوص رفع مشکلات معرفی شدگان برای دریافت تسهیلات انجام شد.


وی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بنیاد را بر اساس آئین نامه و دارای شرایط و ضوابط مشخص دانست و افزود: ارائه تسهیلات خرد تا سقف ۱۵٠ میلیون تومان و تسهیلات کارگاهی با شرط اشتغال و بیمه متناسب افراد تا سقف ۵٠٠ میلیون تومان از جمله حمایت‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در سطح شهر است.


سجادی اطلاع رسانی مناسب به متقاضیان در خصوص نحوه، شرایط و میزان تسهیلات بنیاد و پالایش متقاضیان منطقه هدف بر اساس اولویت‌های سکونت در محل، بیکاری بیشتر اعضای خانوار، توجیه پذیری و ضرورت طرح از جمله اقداماتی است که باید توسط مسئولین محلی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.