لزوم افزایش تعداد دوربین‌های پلاک‌خوان در همدان

دادستان همدان گفت: شهرداری باید نسبت به افزایش تعداد دوربین‌های پلاک‌خوان فعال‌تر باشد. 

حسن خانجانی صبح امروز در جلسه شورای پیشگیری و مقابله با سرقت دادسرای مرکز استان، با بیان اینکه پیشگیری در هر زمینه‌ای مقدم است گفت: آموزش همگانی به صورت گسترده و بهره گرفتن از فضای مجازی با هدف حساس ساختن مردم به منظور استفاده از تجهیزات ضد سرقت، ضرورتی انکارناپذیر است.

او با تاکید بر اینکه دودی کردن شیشه تاکسی و همه وسایل حمل و نقل عمومی مطلقا ممنوع است، گفت: آموزش‌ها باید فراگیر و کلی باشد و به علاوه هیچ مسافری از تاکسی اگر شیشه دودی داشت و یا پلاک ماشین در جلو یا عقب خودرو نصب نبود، برای تردد حتی در سطح شهر نباید استفاده کنند.

دادستان همدان گفت: متأسفانه برخی ادارات، بانک‌ها و تعداد قابل توجهی از واحد‌های صنفی نسبت به نصب تجهیزات ایمنی و ضد سرقت کوتاهی دارند و درباره صنوف، اتاق اصناف مؤظف به پلمب امکانی است که از سیستم ضد سرقت استفاده نکرده‌اند.

خانجانی با بیان اینکه شهرداری نسبت به افزایش تعداد دوربین‌های پلاک‌خوان فعال‌تر باشد، گفت: این ارگان مکلف است نسبت به تعطیلی ضایعات‌فروشی‌ها که مجوز فعالیت ندارند اقدام کند و ارائه پایان کار ساختمان نیز باید منوط به اخذ تأییدیه ایمن‌سازی ساختمان در حوزه ضد سرقت باشد.

او گفت: استفاده از ظرفیت گشت رضویون برای ایجاد امنیت فکری و تنگ شدن عرصه بر سارقان هم می‌تواند در امر کاهش سرقت مؤثر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار