جمعی از موکب‌داران و خادمان مشهدی، با تجمع در ایوان مقصوره صحن گوهرشاد حرم مطهر رضوی با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، به حق مردم فلسطین حمایت کردند.

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در تجمع مردمی موکب داران اربعین حضور داشت.

سردادن شعار‌هایی در حمایت از مردم فلسطین و قرائت شعر و دکلمه با موضوع حماسه عملیات «طوفان الاقصی» و مذمت جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین از برنامه‌های این تجمع مردمی بود.

حجت الاسلام محمد باقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد در این تجمع به تحلیل علت جنایات و وحشیگری‌های صهیونیست‌ها پرداخت و گفت: صهیونیست‌ها این توهم را دارند که فرزندان خدا هستند، لذا دنیا برای ما خلق شده و اگر ما راضی نباشیم بقیه غاصب هستند، دیگران از بهشت سهمی ندارند و همه انسان‌ها برای خدمت به ما خلق شده اند.

او افزود: علت دیگر جنایت‌های آنان دیدگاه فزون طلبی و تمایل آن‌ها به توسعه ارضی و کشور گشایی است.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: علت دیگر این جنایات حمایت کشور‌های آمریکا، انگلیس و شوروی سابق است که این رژیم غاصب و غده سرطانی را در منطقه غرب آسیا خلق کرده اند.

فرزانه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با اتکا به حمایت کشور‌های غربی به قوانین بین المللی پایبند نیست، بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) یکی از آرمان‌های انقلاب را محو اسرائیل قرار دادند و مساله اول جهان اسلام را فلسطین عنوان کرده و در ادامه جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس نامیدند.

او تصریح کرد: مردم فلسطین بعد از ۷۵ سال تحمل جنایت، تخریب منازل خود و کشتار کودکانشان توسط اسرائیل اکنون بر سر دو راهی جهاد و مقابله با رژیم و یا پذیرش و تداوم وحشیگری‌های اسرائیل قرار گرفته اند.

امام جمعه موقت مشهد تاکید کرد: اکنون فلسطین و غزه راه جهاد را انتخاب کرده اند و قطعا در این مسیر پیروز خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.