مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی گفت: با پایان یافتن پیک تابستان، به منظور کسب آمادگی تولید، فصل تعمیرات واحد‌های ۱۳گانه این شرکت از ابتدای مهرماه آغاز شده است.

ابوالفضل موتاب‌ها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: این نیروگاه با سهم تولید سالانه ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، برق حدود سه و نیم درصد از نیاز مصرف کنندگان را تامین می‌کند که این رقم، نیروگاه شهید رجایی را در جایگاه نیروگاه‌های بزرگ کشور قرار داده است.

وی افزود: نیروگاه شهید رجایی شامل ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی و در مجموع دارای ظرفیت تولید نامی ۲۰۴۲ مگاوات است که اولین واحد آن در سال ۱۳۷۱ و آخرین واحد در سال ۱۳۸۰ به مدار تولید وارد شده است.

این مسئول اضافه کرد: این مجموعه پس از گذشت نزدیک به ۳ دهه از بهره‌برداری از واحد‌های نیروگاه شهید رجایی با تمام توان در تولید برق پایدار، خدمت‌رسان شهروندان است.

موتاب‌ها تصریح کرد: هم اکنون واحد شماره ۳بخاری تحت تعمیرات اساسی و واحد شماره ۵گازی تحت تعمیرات بازدید مسیر داغ می‌باشد که تا پایان اردیبهشت سال آینده تمامی برنامه ها‌ی تعمیراتی این شرکت به اتمام خواهد رسید و با آمادگی کامل به استقبال از پیک تابستان ۱۴۰۳ خواهیم رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار