اتحادیه اروپا برای درمان معتادان موادمخدر در افغانستان ۸۰۰ میلیون افغانی اختصاص داد.

اتحادیه اروپا از افزایش بودجه این اتحادیه برای بهبود سلامت روان و در‌مان بیماران موادمخدر در افغانستان خبر داد.

بر بنیاد گزارشی که از سوی سازمان جهانی بهداشت پخش شده، اتحادیه اروپا تصمیم دارد تا بودجه‌اش را در این بخش افزایش دهد.

رافایلا آیودیس، کاردار اتحادیه اروپا، گفت: «اتحادیه اروپا به بهبود سلامت و رفاه مردم در افغانستان توجه می‌کند. مهم است افرادی‌که با سلامت روان و اختلالات مصرف مواد دست و پنجه نرم می‌کنند به خدمات بهداشتی جامع دست‌رسی داشته باشند و به آنان کمک شود تا دوباره با جامعه یکجا شوند.

به همین علت اتحادیه اروپا تصمیم گرفته که بودجه خود را برای شرکای خود یا سازمان جهانی بهداشت و دفتر مبارزه با موادمخدر و جرایم سازمان ملل متحد افزایش دهد. با این بودجه اضافی، تعداد بیش‌تری از افراد نیازمند کمک خواهند شد.»

نماینده‌های سازمان جهانی بهداشت و دفتر مبارزه با جرایم و موادمخدر سازمان ملل متحد در افغانستان، این کمک‌های اتحادیه اروپا را برای آسیب دیده‌‌ها از موادمخدر در افغانستان سودمند می‌دانند.

لوداپنگ، نماینده سازمان جهانی بهداشت در افغانستان، گفت: «پشتیبانی اتحادیه اروپا در تسهیل دست‌رسی به کمک و پشتیبانی‌های بهداشت روانی، درمان افرادی مبتلا به موادمخدر و ارایه خدمات توان بخشی برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر در افغانستان ضروری است.

این بودجه ۱۰ میلیون یورویی اضافی به طور قابل توجهی تلاش‌های ما را برای مقابله با چالش‌های موجود سلامت روان و اختلال مصرف موادمخدر در میان این جمعیت‌ها افزایش می‌دهد و از این طریق ما را قادر می‌سازد مراقبت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را که مردم در افغانستان، شایسته آن هستند، ارایه دهیم.»

آنوبا سود، نماینده دفتر مبارزه با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد در افغانستان، گفت: «بودجه اضافی برای رسیدگی به مصرف موادمخدر و اختلالات مرتبط با آن در افغانستان از طریق افزایش دست‌رسی به خدمات درمانی و اصلاح و تربیت افرادی که از موادمخدر استفاده می‌کنند، بسیار مهم است.»

بر بنیاد آمار‌های معینیت مبارزه با موادمخدر وزارت داخله پس از حاکمیت طالبان در کشور ۹۷ هزار معتاد از سراسر کشور گردآوری شده که از این میان ۷۰ هزار تن پس از درمان و آموزش‌های حرفوی از مراکز درمان به خانواده‌های‌شان سپرده شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار