حجت الاسلام والمسلمین غبیشاوی گفت : مردم آبادان و خرمشهر شرایط مشابه رخ داده در غزه را با توجه به هشت سال دفاع مقدس تجربه کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین غبیشاوی امام جمعه آبادان در مصلی ثامن الائمه علیه السلام با اشاره به سالروز حماسه ذوالفقاری آبادان در ۹ آبان ۵۹ گفت: شرایطی مشابهی که امروز حاکم بر غزه است در سال ۵۹ بر آبادان حاکم بود و مردم شهید پرور و ولایتمدار آبادان و خرمشهر بیش‌تر از دیگران می‌توانند مردم مظلوم غزه را درک کنند، چون سختی‌ها را در جریان جنگ تحمیلی با تمام وجود حس کردند.

به گفته او تهاجم بعثی‌ها از شرق بهمنشیر و بعد از آن حماسه ذوالفقاری که به دست مردم و مدافعان شهر رقم خورد، باید در ذهن نسل‌های بعدی زنده بماند.

خطیب جمعه آبادان تاکید کرد اگر عامل ایمان در وجود ملتی باشد هیچ دشمنی نمی‌تواند ملت را شکست دهد و در حال حاضر صلابت ایمان عاملی است که مردم مظلوم غزه را سر پا نگه داشته است.

او گریزی به فرماشات رهبر معظم انقلاب زد و گفت : علی رغم همه تلخی‌هایی که می‌بینیم، اما پیروزی‌های زیادی در پیش است ، صهیونیست و حامیانش وحشت زده اند و روحیه خود را باخته اند، اما حماس و مقاومت در اوج اقتدار هستند.

امام جمعه آبادان گفت : در این شرایط وظیفه ما روشن گری و شرکت در تجمع‌های حمایتی و جمع آوری کمک‌های نقدی برای مردم مظلوم غزه است. این‌ها حداقل‌هایی است که از دست ما به عنوان مسلمان بر می‌آید.

برچسب ها: غزه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.