رژیم صهیونیستی عفو بین‌الملل را به یهودستیزی متهم کرد

یکی از مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شد که سازمان عفو بین‌الملل فاقد اعتبار اخلاقی است تا خود را یک گروه حقوق بشر بخواند.

نشریه پولیتیکو گزارش داد پس از این‌که سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد در نوار غزه قوانین بشردوستانه با ارتکاب جنایات جنگی نقض شده‌ است، رژیم صهیونیستی این سازمان را به سوگیری و یهود ستیزی متهم کرده است.

پیش‌تر نیز عفو بین‌الملل خواستار آتش‌بس فوری و تحقیقات مستقل درباره «مصونیت طولانی مدت جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت» شده بود. بیانیه این سازمان همچنین یکی از «علل اصلی» درگیری را «سیستم آپارتاید رژیم صهیونیستی تحمیل شده بر تمام فلسطینیان» توصیف کرد.

«اگنس کالامار» دبیرکل این گروه اعلام کرد که «نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه، ازجمله جنایات جنگی» در غزه  رخ داده است.

در پاسخ «لیور هیات» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به پولیتیکو گفت: «عفو بین‌الملل یک سازمان یهودی‌ستیز است که اظهاراتش علیه رژیم صهیونیستی، مغرضانه است.» او همچنین استدلال کرد که «عفو بین‌الملل فاقد اقتدار اخلاقی است تا خود را به عنوان یک سازمان حقوق بشر نشان دهد.»

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین این سازمان را به دلیل سکوت ادعایی خود در پی حمله ۷ اکتبر به رژیم صهیونیستی از سوی مقاومت فلسطین محکوم کرد. به ادعای این سخنگو، عفو بین‌الملل یک سازمان تبلیغاتی است که برای حماس کار می‌کند.

وزارت بهداشت غزه تعداد قربانیان فلسطینی را ۷ هزار و ۴۳۴ نفر از جمله بیش از ۳ هزار کودک تخمین زده است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه به شورای امنیت گفت که مردم فلسطین در معرض ۵۶ سال اشغال خفقان قرار گرفته‌اند در حالی که امیدوارند آن‌ها به یک راه‌حل سیاسی برای این مشکل دست یابند.

«الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به این اقدام گوترش را به ابراز شفقت متهم کرد و خواست استعفا دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۰۹:۱۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۲
سازمان ملل همدست آمریکا و اسرائیل در کشتار کودکان غزه است سازمان ملل عملکرد بسیار ضعیفی از آغاز جنگ در غزه داشته و توانایی مقابله با آمریکا در ادامه کشتار را ندارد.
باید یک سال از حقوق دببر کل سازمان ملل را قطع کنند
آخرین اخبار