بذرکاری گیاهان دارویی و صنعتی در ۵۰۰ هکتار از مراتع دامغان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان از انجام عملیات بذر پاشی و بذرکاری در سطح ۵۰۰ هکتار از مراتع شهرستان خبر داد.

علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان از انجام عملیات بذر پاشی و بذرکاری در سطح ۵۰۰ هکتار از مراتع شهرستان دامغان خبر داد و گفت: این مراتع شامل مراتع روستایی طزره، سربندتوقلی کلاً و خدرود تویه دروار است.

وی ضمن اشاره به لزوم انتخاب بذور مرتعی مناسب برای اجرای این طرح خاطر نشان ساخت: انتخاب گونه‌های سازگار با شرایط منطقه یکی از عوامل مهم موفقیت در این روش است.

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان با اشاره به اینکه بذور استفاده شده برای انجام این عملیات را بذور گیاهان دارویی و صنعتی باریجه و آنغوزه اعلام و خاطرنشان کرد: این عملیات در سطح ۴۵۰ هکتار از مراتع روستایی طزره و خدرود تویه دروار پس از انجام عملیات بهره برداری از گیاهان، توسط مجریان طرح بهره برداری از مراتع و بر اساس تعهدات بهره برداری از مراتع انجام گرفته است.

عباسی راد با اشاره به نقش و اهمیت مشارکت دامداران و بهره برداران در حفظ و احیا مراتع افزود: ۵۰ هکتار از مرتع سربند توقلی کلاً توسط دامداران مرتع به صورت مشارکت با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مورد اجرای عملیات بذرپاشی و بذرکاری قرار گرفته است

وی افزود: بذرپاشی و بذرکاری از روش‌های اصلاحی در مراتع است که در این روش بذور گیاهان مرتعی در قبل از بارندگی در سطح خاک قرار می‌گیرد تا بتوانند از نزولات آسمانی جهت جوانه زدن و نیز ادامه رشد، حداکثر استفاده را کند.

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان در پایان به لزوم قرق نمودن عرصه‌های کشت شده پرداخت و گفت: عرصه‌های بذرپاشی شده تا زمانی که گیاهان جدید به بذر نرفته‌اند باید از چرای دام مصون بمانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.