جمع آوری بیش از ۱۰۰ تن گیاه مهاجم سنبل آبی در صومعه سرا

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا از جمع آوری بیش از ۱۰۰ تن گیاه مهاجم آبی در بیش از ۴۰ هکتار از منطقه حفاظت شده سیاه کشیم‌ این شهرستان خبرداد.

امین آقایی ،سرپرست اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا گفت : همزمان با هفته پدافند غیر عامل ،  با حضور مسئولان و جوامع محلی بیش از ۱۰۰ تن گیاه مهاجم سنبل آبی  در بیش از ۴۰ هکتار از منطقه حفاظت شده سیاه کشیم صومعه سرا جمع آوری شد.

 مدیر کل  حفاظت محیط زیست گیلان و فرماندار شهرستان صومعه سرا در این رزمایش از جوامع محلی و اسکله داران و گروههای مردم نهاد خواستند تا در این امر مهم و در راستای  حفاظت هر چه بیشتر محیط زیست مشارکت جدی و مستمر داشته باشند.

وی افزود : گیاه سنبل آبی  یک گونه مهاجم بوده که در سال‌های گذشته وارد دریای خزر و تالاب‌های استان گیلان به‌ویژه تالاب بین المللی انزلی، تالاب عینک و ... ، همچنین چند آببندان شهرستان صومعه سرا گردیده‌است. 

سنبل آبی یک گونه غیر بومی است و گسترش سریع آن و پوشش کامل سطح آب موجب بروز مشکلات عدیده زیست‌محیطی به‌ویژه کاهش تنوع زیستی و مرگ تدریجی تالابها را فراهم می‌نماید. همچنین از آنجا که سنبل آبی یک گونه از گیاهانی است که به سرعت رشد می‌کند،با توجه به اینکه تا کنون هیچ روشی علمی برای ریشه کن نمودن این گیاه یافت نگردیده لذا تنها راه مقابله با آن مقابله فیزیکی و جمع آوری گیاه می باشد.

برچسب ها: سنبل آبی ، صومعه سرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.